Mitt I Livet...

Hannas vuxenkalas...

Kategori: Hanna

I söndags vid 14 kom äntligen gästerna som Hanna väntat på hela dagen.
Hon fick:
* Mamma o pappa = Mitt gamla dockhus (som är jättefint och välbevarat), en trädgård/uteplats + dockor och möbler till dockhuset.
* Mormor o morfar = Pengar
* Ronnie = Presentkort på BR
* Jossa med familj = Top, kort svartglittrig paljettväst, kjol
* Pa o Maria = Tatueringsset med glittersaker
* Anitha o Rune = Skjortor

Hanna hade krupit under bordet och sett en tatuering på Ronnies (hennes farbror) ben, kommit fram igen och när hon satt på sin stol och hörde att vi andra pratade om tatueringar, så sa hon:
"- Vet ni vad? Ronne har en tatuering på sitt ben här nere!" och så pekade hon på vristen samtidigt som hon drog fingret runt vristen och ljudade:
"- R-U-D-O-L-F!!!!!!"
Hahahahahaaaaa vad vi garvade...
Ronnie sa att det står inte Rudolf där utan ROCKO!
Det hette hans hund, Engelsk Bulldog, som han hade innan, plus att han har en tatuering av hunden på andra vaden...



Till fika hade vi:
* Ballerina
* Kanelbullar
* Negerbollar med kokos och strössel
* Hallon och lakritstårta

Så här gjorde jag tårtan:
Underst la jag chokladsockerkaka som fuktades med jordgubbssaft.
Sen vispade jag grädde och hallon, la på ett lager, la minimarschmallows på hallongrädden och
några krossade digestivekex...
 

På med sockerkaka, (dagen innan hade jag förberett lakritsfluff) och sen dagen efter så vispade jag upp det till en tjock kräm, som smetades ut ovanpå.


På med den sista sockerkakan.
Hallongrädde,
några jordgubbskulor och lakritsflakes ovanpå...


För första gången blev jag glad att den inte var för söt.
De naturligt syrliga hallonen i grädden gifte sig perfekt med lakritsfluffen!!!!



Tack för att vi har så trevligt när vi träffas!!!


  ♥  
 ♥  


 ♥  

Kommentarer

  • Malin säger:

    Åh ännu en jättefin tårta..Du är så duktig!!!

    Visst är det mysigt med kalas...

    Kul att fixa och trixa...

    Ha en fortsatt bra onsdag!Kram

    2011-02-09 | 05:21:17
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Agneta säger:

    Tack för jättegod tårta...igen!

    Kram ölskar er.

    2011-02-09 | 14:53:50
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Agneta säger:

    Inte ölskar... älskar er förstås!

    2011-02-09 | 14:54:54
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    Tack själv..alltid lika trevligt när vi ses..Kram

    2011-02-09 | 21:43:25
  • Jennie säger:

    Malin, tack så mycket för komplimangen!!! Men jag glömde att ta kort inuti tårtan...

    Förberedelserna är så spännande och det ger en häftig känsla av lite pirr i magen!!!

    Kram!



    Mamma, varsågoda! Jag anade att pappsen skulle gilla den eftersom det var lakrits i hihi!!!

    Kram, älskar er!

    2011-02-09 | 23:01:04
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Maria, tack själv, kul att ni kommer när ni är lediga!!!

    Kram!!!!

    2011-02-09 | 23:03:13
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: