Mitt I Livet...

Om våren ändå kunde vara på G...

Kategori: Livet från hjärtat...

I förrgår köpte Fidde en 80 cm vit list till mig som jag satt upp ovanför tvn och där har jag ställt mina fina bokstäver "KÄRLEK" men två ljusstakar i glas på varsin sida.
Det blev så fint och myspysigt...
Men sen blev jag sugen på att ha fler lister på väggarna, men inte så långa.
Så idag körde jag, Filip och Ida till Rusta och shoppade lite, eller MYCKET.
700 spänn gick det loss på...
Ja så mycket har jag aldrig handlat för där innan men det blev lite av varje.
3 vita 60 cm lister
2 rullar presentpapper
2 x 3-pack strumpor
2-pack trosor
Tvål
En canvastavla
Duschdraperi
Fothandduk
Svarta joggingbyxor till Filip
(49 kr och finns även i större stl)
Marschmallows
Choklad

Sen tog vi en runda på Jysk när vi ändå var på gång.
Där blev det:
Två sorters vaxdukar
Två kuddar i samma mönster som den ena vaxduken

Hanna var hos Olivia, Ida sov i bilstolen hela tiden och Filip satt snällt i vagnen och tittade så det var lugnt att ha de med i affärerna denna dagen...
På vägen hem fick Filip en banan för han var hungrig och började bli trött
Väl hemma gick jag in o la honom och han somnade efter 5 röda.
Han fick äta lunch efter han vaknat.
Undertiden jag fixade med mina nyinköpta saker, satt Ida i sin gåstol och lekte en stund.
Den ena vaxduken klippte jag till så den passade under glasskivan i vårt soffbord och så passade ju kuddarna så bra ihop till i sofforna.
Resten av duken har jag som löpare på köksbordet och en liten bit har jag ramat in...

Så här färgsprakande är det i tvrummet nu med både bordsskiva, kuddar och tavla.
Och visst börjar man känna ett sug efter våren...


Så här blev det i köket med löparen!!!


Ovanför tvn ser det ut så här...


Men det ser mycket mysigare ut på kvällarna när det är mörkt ute och värmeljusen är tända...

Sen var det Idas tur att somna och då vaknade Filip.
Jag passade på att städa på ovanvåningen och han tyckte det var så kul att leka där uppe.
Där gör det ju inget om man busar och springer så man ramlar eftersom mattan är mjuk.
Men den ska bara vara där tills vi ska renovera där och då ska den skitäckliga och skitfula heltäckningsmattan ut.
Jag vill inte veta hur mycket äckliga saker det finns i den....

Snälla Robban skjutsade hem Hanna så jag slapp väcka Ida, för hon sov ända till 16.40!!!
En bra tid för henne att vakna för det är alldeles lagom tid där emellan för mat + gröt och senare lite välling innan hon somnar för natten som oftast brukar bli mellan 19-19.30.
Nu har hon en tendens att somna på sidan, men vänder sig själv efter ett tag och sover på magen.
Vi kollar henne ofta under kvällen och jag måste ju kolla henne ännu mer nu under nätterna.
Men i natt sov hon med huvudet på ena sidan jättelänge och vaknade av att hon antagligen hade legat så för länge och hade skitont, för hon skrek när jag skulle vända på henne.
Stackaren... 
Så hon fick ligga tätt intill mig på rygg på min arm och kudde och mysa resten av timmarna som var kvar innan morgonen började märkas av.
Ja sen vaknade ju jag av att Filip var ledsen...

Hanna har slocknat i soffan, Fidde sitter vid den andra datorn och jag är färdig här nu och ska strax lägga mig.
Ha en fortsatt skön och mysig fredag mina vänner.
Kramkram...

 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Visst är det kul med shopping, allra helst till hemmet.

    Jag älskar att inreda med massa fina grejor.Behöver inte vara dyra grejor, bara de är fina.

    Min nästa pryl jag ska köpa är en hög kandelaber jag ska ha på golvet...

    Du måste visa bilder på dina inköp.

    Ha en bra helg.Kram

    2011-02-26 | 06:04:28
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Agneta säger:

    Det var ett låååångt inlägg! Ja ibland blir slutsumman myyyycket större än man tänkt sig när man handlat klart...

    Ha en fortsatt skön helg. Kram älskar er.

    2011-02-26 | 17:58:27
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    blev jättefint:)visst längtar man efter vår sol o värme:))kram

    2011-02-26 | 23:44:10

Kommentera inlägget här: