Mitt I Livet...

Träning = drog...

Kategori: Livet från hjärtat...

Mannen har jobbat över nästan två timmar på två dagar nu och det har hindrat mig från att träna.
Det känns verkligen i hela kroppen när man inte kommer iväg och får släppa loss på spinningcykeln och trampa satan på IndoorWalkingen, och jag reagerar med att bli irriterad för lilla minsta sak.
Det är ju som en drog det här med att träna.
Att känna hur svetten lackas i pannan för att sen rinna ner på ögonbrynen och känna hur det rinner längs ryggen, det tycker jag är en underbar känsla. 
Jag svettas dubbelt så mycket på Indoor mot spinningen.

Vi har "slutat" på vattengympan dels för att vattnet är så jäkla kallt och det är ingen skön känsla att träna i halvljummet vatten, för när man är klar så fryser man ännu mer och det är ju inte det man tycker man ska göra. Jag menar att bara för att man är i vatten så betyder ju inte det att man svettas på samma sätt som på "land", men man blir jättetrött i armar och ben samtidigt som man svettas på ett annat sätt också.
Sen den andra orsaken är att spinningpasset vi går på har senarelagts med 15 minuter och slutar precis när vattengympan har börjat. Man måste ju hinna byta om och duscha av sig innan man plaskar, men tyvärr hinner vi inte det och vi vill inte missa avslappningen och stretchningen efersom det är rätt viktigt att tänja ut musklerna efteråt.
Så ta tillbaka tiderna som det var innan, eller låt vattengympan börja 15 min senare plus att det får vara mer värme i plurret om jag ska plaska vidare!!!!

 

Kommentarer

  • Agneta säger:

    När du inte tränar BORTA, får du träna HEMMA!!!

    På med cykelbyxorna bara, men du får väl vänta tills barnen lagt sig...

    Kram älskar er.

    2011-02-17 | 22:17:35
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: