Mitt I Livet...

Aktiviteter från förr...

Kategori: Livet från hjärtat...

I natt kom jag plötsligt på en sak som jag och Jossa gjorde ofta när vi inte visste riktigt vad vi skulle göra.
Vi lekte med band eller snöre.
Man virade ett ihopknutit band helst av bomull, och trädde på händerna och turades om att "ta" och göra figurer.
Jag och Hanna har precis gjort denna lek men tyvärr hade jag inget bomullsband utan fick ta ett kökssnöre och det var ingen höjdare kan jag säga!!!
Det lägger inte sig lika bra som det ska.
De olika figurerna jag kom ihåg att göra, var:
Brevet
Flaggstången
Vispen
Nycklarna

Sen vet jag att jag har kunnat göra ett fisknät också, men kommer inte ihåg greppen riktigt så det funkade inte idag...

Jag fick lite flashbacks och kände mig 12 år igen, haha...
Testa ni som kommer ihåg de olika greppen och skriv gärna om ni kommer på hur man gör fler!!!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: