Mitt I Livet...

Dag 4. Bästa årstiden...

Kategori: Livet från hjärtat...

SOMMAR - HÖST - VINTER - VÅR

Jag fullkomligt HATAR vintern.
Det är kallt, man fryser, man får panik om värmefläkten lägger av, det blir glashalt på vägar och gator, man går ostabilt och olyckor händer nästan hela tiden.
Hösten är väl vacker och har sin charm på sitt sätt med alla färggranna blad, men egentligen tycker jag inte heller om hösten för då är det ju inte så långt kvar till vintern...

Jag är en vår och sommarmänniska rakt genom.
Tycker om att ha lätta kläder på mig och så tar det inte 20 minuter innan man fått på alla barnen deras kläder heller.
Bara till att sättas i vagnen i de plagg de redan har.
Kanske en kofta eller nåt enkelt bara.
Sen är man ute mer om dagarna.
Eller jag iallafall.
Jag längtar tills vi kan sitta här utanför dörren i våra utemöbler, äta frukost ute i förmiddagens sköna solsken och sen vara ute hela dagen.
Man kan gå bort på en lekplats och låta Hanna o Filip gunga och springa av sig i gräset.
På de riktigt heta dagarna kan man köra eller gå och bada.
I poolen eller på stranden och låta barnen leka vid vattenbrynet...
Man kan stanna uppe sena kvällar och njuta av att det fortfarande är ljust ute kl 22...
För att inte nämna alla dessa underbara GRILLKVÄLLAR!!!!!
Jag blir både gladare och känner mig så mycket fräschare när jag fått solbränd hud, jämfört med nu - en dassig och vinterblek alvedonliknande hy...
Jag hade gärna bott utomlands under oktober-mars så jag hade sluppit det långtråkiga, kalla, mörka, slabbiga, svettiga och problematiska vinterhalvåret!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Hi hi jag är den första som håller med dig fullkomligt! Vintern är INGEN årstid för någon av oss... Jag och pappa vill ju ha så varmt som möjligt HELA året. På jobbet har jag en kollega som jämt är varm, hon tar av sig och jag som alltid fryser, tar på mig lager på lager... Jag har ansträngt mig och försökt hitta åtminstone en bra anledning att gilla vintern, men ack nej det gick inte!

    Förresten vad menar du med "svettiga" vinterhalvåret? Det låter så negativt... för mig är "svettiga" SKÖNT! Då kan man ju åtminstone ta av sig.

    Kram älskar er.

    2011-01-26 | 15:59:43
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    Håller med dig..Hatar oxå vintern-kallt o otäcka vägar:( Finns väl inge bättre än bara packa o dra till stranden en varm sommardag:)Mmm längtar dit:)Kram

    2011-01-26 | 22:40:57

Kommentera inlägget här: