Mitt I Livet...

Dag 6. Semesterminnen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Herreguuud vad många minnen jag har...
Hur ska jag göra för att det inte ska bli för mycket av allt???
Eftersom jag älskar att ta kort på allt jag gör och var jag är, så blir det lätt en hel del kort tagna.
På den tiden jag använde filmrullar till kameran - och vi var på semester två veckor, så kunde jag lätt använda upp 7-8 rullar!!!
Men sen var det ju inte alla kort som blev bra heller och det gick inte radera de man inte tyckte om så som man kan göra nu.
Ja jag ska skriva om mina semesterminnen iallafall och det ska bli kul att se tillbaka på foton från de olika ställena jag varit på!!!!


När jag var mindre köpte mamma och pappa en husvagn som de renoverade och gjorde jättefin.
Den var gammeldagsrosa inuti och luktade lavendel...
Vi har varit på mååååååånga olika platser i Sverige med vår husvagn men jag ska bara berätta om de jag kommer ihåg allra mest.

Vi var en gång på en campingplats som heter Olles Camping och det ska tilläggas att det var i den vevan det gick ett program som hade ett par roliga och fjolliga damer som hette ALFHILD & ORTRUD som jag o Jossa gillade att titta på.
På den här campingen fanns det inte så mycket att göra för oss, så efter att vi fikat med några ARRAKSBOLLAR så blev vi lika fjolliga och tossiga som de här två damerna och gick ut utanför husvagnen och härmade de!!!


Mitt andra bästa minne med husvagnen är alla de fantastiskt härliga veckor vi tillbringade på smultronstället Halens camping som ligger i Olofström!!!
Jag vet inte hur många år i rad vi körde dit där och firade midsommar och stannade där 4 veckor.
Det var ju inte bara vi från lilla Rinkabyhålan, utan det var nog en 5-6 familjer till och det var klassisar till oss, så vi hade ju hur kul om dagarna och kvällarna som helst med massa badande, lekar och prat.
Kunde man inte sätta ihop tältet själv så fanns det alltid någon snäll husvagnsägare som hjälpte till, haha.
Pappa och Rolf försöker hitta rätt tältpinnar.
"-A passar till B... men B passar fan inte med C...!"


På midsommarafton hörde det till att man plockade blommor och hjälpte till att klä midsommarstången, innan det var dags för dans!!!




Vi dukade långbord och satt och mös i den härliga stämningsfulla tillvaron.


En mysig stund på bryggan...


Några kompisar...
Helena, Fredrik (Foddo) Anders, Filip, Per-Ola, jag, Jonas o Jossa!!!


En maträtt jag blivit trött på - är kassler.
Vi hade det rätt ofta så jag "älskar ju inte det" lika mycket nu precis...

Ja det var semesterminnena med husvagnen och nu kommer mina 
minnen från resorna jag varit på.
Eftersom jag blir exalterad och minns varje semester som att det var som igår, så kan det bli en hel del foto och låååånga inlägg.
Precis som det ska vara haha...

Första gången jag flög, åkte vi till Las Americas på Teneriffa.
Där firade vi pappas 50-årsdag!!!!
Vi red på kameler och samtidigt som det gungade så fes kamelerna som fan hela tiden, haha...
    

På min 25-årsdag var jag och en killkompis med mamma o pappa i Hurghada i Egypten.
Jag är mäkta imponerad av hur duktiga de är på att dekorera och göra fina utsmyckningar med blommor och blad...
 

En vecka var jag i Albufeira som ligger i Portugal och det var med en granne och hennes 10-åriga son.
Där gjorde jag min första tatuering i form av en delfin.
Hennamålad såklart!!!!
Sen såg jag en affär som hade massvis med likadana dockor men i olika storlekar!!!
 

När mamma fyllde 50 firade jag och killkompisen henne i Dubai och jag hade gjort en fräck skylt som vi satte upp på deras dörr när vi kom dit mitt i natten.
Självklart visste de inte om att vi hade åkt dit och de fick en stor överraskning när de såg att det var vi...


Vi besökte ett av världens dyraste och exklusiva hotell, Burj Al Arab.
Högst här uppe är helikopterplattan där de alla oljesheiker landar och gör entré...


Vi satt på andra sidan i en börsliknande sak - restaurangen, och drack en drink.
Salta och goda nötter fick man till...
I entrén fanns det jättefina vattenfontäner där vattnet rann i en sån jämn takt, att det såg ut som glas...
 

Vi besökte den berömda GULDSAUKEN där man ser smycken i GULD i precis alla skyltfönster, överallt!!!
Jag köpte ett par fina örhängen och ett halsband med ett delfinhänge.


Vi var också på ett vattenland där världens snabbaste vattenrutschkana finns!!!
Det tar 5 sekunder att åka ner och man flyger fram i en raketfart.
Stackars den som glömmer att korsa benen... Han har nog lavemang i en vecka, haha...


Sen träffade jag ♥ Fidde ♥ och vi har varit på en del ställen med.
Första gången han och jag åkte, var till Side i Turkiet med mamma o pappa.
Jag hade läst på nätet om en trevlig restaurang som hette Monica´s, så vi gick dit och hade hur kul som helst.
Jag började vika grodor av en bit papper och sen en näckros av servetten.
Det såg kyparen, log lite, gick och kom tillbaka och såg lite lurig ut.
Då tog han fram en handduk, vek och rullade den till en - SNOPP!!!!!!! 
.

Sen vek han en ros till mig...

Jag tror att vi gick från restaurangen sist av alla, haha!!!

På flygplatsen hem tog jag kort på pappa och Fidde.
När jag framkallat fotona och tittar på detta kortet - ser jag pappa och hans dubbelgångare!!!!!
Tänk att jag fick med honom fast jag inte såg det på plats!!!



Ett annat roligt minne var när mamma o pappa hade beställt en 2-veckors resa till Sunny Beach i Bulgarien.
Då hade jag och Fidde precis beställt en vecka till Kreta.
Trodde de ja!!!
Istället hade vi fixat en vecka på samma ställe och kom dit nån dag innan de, så vi hade letat upp deras hotell - som låg nästan rakt framför vårt!!!!
Snacka om att de blev förvånade när de kom in genom entrédörren och Fidde går fram, lägger armen om pappa och säger:
"- Tjena Stefan!!!"
Sen sprang jag också fram.
Det vi fick till svar var:
"- Va??? Men vad fan gör ni här? Är inte ni på Kreta???"
Det är såååå roligt med överraskningar, hahahaha...


Det var första gången jag hade en boaorm runt min hals...


Här hittade Fidde sin älsklingströja med favvolaget - ASTON VILLA!!!!


Det blev många restaurangbesök och alla var så trevliga mot oss.
Här sitter vi på en fiskrestaurang i Nessebar och jag beställde hummer!!!!
Vad Fidde beställde kommer jag inte ihåg, men det var garanterat inte fisk, hihi.


Det var också på denna semestern jag testade SNUSA för första gången!!!
Fy faan vad starkt och äckligt det var...


Härliga badminnen med älsklingen...♥


Det nästsista minnet är också i Turkiet, i Alanya dit vi också åkte med mamma o pappa.
Fast denna gången beställde vi ihop...
Då var jag gravid med Hanna och redan i vecka 14 var magen ganska stor...
Mamma råkade få med nåt konstigt vattendjur och jag undrar vad det kan vara???
 ♥

Den senaste resan vi gjorde var när mamma hade vunnit 50.000 på triss i tv.
Då betalade mamma o pappa en tvåveckors, all inclusive-resa till 9 personer som gick till Kemer, även detta i Turkiet.
Det var första gången som både vi, syster med familj och mamma o pappa åkte ihop, men jag hoppas att vi kommer göra det fler gånger, för vi har såååå jäkla roligt tillsammans på våra resor!!!!!

Det traditionella brevet som mamma o pappa får läsa efter en timme i luften...


Hanna, Eric och Elias busar med mamma!!!




En kall öl i poolen sitter alltid gott!!!!


Det var varmt och skönt i vattnet, men de äckliga små fiskarna simmade
ettrigt runt benen och fötterna och nafsade åt sig hudflagor på benen...


Söta Hanna ♥


Haha... detta var rätt roligt. Det stannade till en busslast med kinesiska
turister och då tänkte Fidde o Stefan skoja lite med de.
Medan de gick med sina kameror på magen, tittade de storögt, förvånande
och pekade på Fidde o Stefan och lite sådär med handen för munnen...
Hahahaa jisses vad vi skrattade åt dom!!!!!


Barnen tyckte det var roligt och spännande att få gå fram själva och
beställa drycker och köpa glass!!!


HAMAM är bara ett MÅSTE varje gång man åker till Turkiet...


Här är vår supertrevliga servitör Erdal, som bokade oss till hans bord
för han tyckte att vi var ett trevligt och roligt sällskap...


Det var mina fantastiska semesterminnen!!!!!



Kommentarer

  • Maria säger:

    Många härliga sem-minnen:) Fina foto:) Kram

    2011-01-28 | 14:19:03
  • Agneta säger:

    Oh jisses... ja jag minns allt som om det vore igår! Vi har ALLTID haft superroligt på alla våra semertrar... HOPPAS att det blir fler... som vi gör tillsammans. Pappa säger ofta när vi tittar på reseprogram på tv...

    -Önskar att vi kan åka dit med HELA familjen"...

    Vi jobbar på det, vi köper en trisslott varje vecka!

    Kram älskar er.

    2011-01-28 | 20:38:32
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Görel säger:

    Jisses! du lägger ju verkligen ut hela din livsbiografi! Verkligen käckt! Härligt att se!!!!

    Kram på dig!!

    2011-01-29 | 18:44:19
  • Josefine säger:

    Aaameeen shiiiit vilket långt inlägg!!!!

    Ja, resor har ju jag bara varit med om 2 gånger men de 2 gångerna var helt underbara, synd bara att den sista resan till Turkiet var för en tråkig tragedi hade hänt....

    Kramisflygis!!

    2011-02-04 | 16:01:14
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: