Mitt I Livet...

Dag 8, 15 intressanta saker om mig...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jaha... undrar vad man ska plocka fram för nåt smaskigt i denna kategorin??
Nåt hittar jag väl alltid, med sen om det är intressant för Er vet jag inte, haha.
Men här kommer de iallafall.

1. Jag tror på andar och det spirituella.
Jag ska gå på en seans nångång för det är nåt som lockar mig.
Kanske får man kontakt med någon...


2. Jag är lättirriterad.
Det är inte alltid det där med att räkna till 10 funkar.
Tro mig.
Jag har bara kommit till tre, sen har de varit i full gång med att bråka om sakerna.

3. Jag älskar smink.
Jag har nog närmare 150 st burkar med ögonskuggor som jag köpt i USA via nätet.
Kanonbra skuggor som håller jättebra kvalitet och sitter perfekt från morgon till kväll.
Förresten, någon som missat mina sminkningar, haha???

4. Känner behov att blogga.
Det är ju lite grann som att skriva en dagbok till sig själv, även om det finns en del som kollar och lämnar kommentarer. Men mest gör jag det för att själv komma ihåg vad vi gjort och har hört barnen säga...

5. Älskar att ta kort.
Ja min kamera går varm allt som oftast och skulle den gå sönder så har jag säkert en ny dagen efter!!!!



6. Har lätt till tårar.
Jag har blivit känsligare på senaste åren.
Allt som hänt i vår familj och andra saker som känns långt in i själen.
Filmer med verklighetsbaserade bakgrunder och känsliga scener lockar fram mina tårar.
Eller till och med foto kan få mig gråta... 

7. Jag ser dåligt på långt håll.
Glasögon har jag när jag kollar på tv och kör bil, men jag trivs inte i det.
Samtidigt tycker jag det är lättare med glasögon - än att hålla på och pilla med linser...

8. Tog körkort när jag var 33 år.
Jag och syrran fick tummen ur röven och skaffade oss äntligen varsitt rosa kort att glänsa med i plånkan...

9. Har varit med i IFK-flickorna i många år.
Gymnastik har alltid legat varmt om mitt hjärta och jag var riktigt duktig på det med.
Hoppas Hanna ärver mitt intresse så man får minnas tillbaka hur vig och elastisk man var...


10. Har slitit av korsbandet i Vångabacken.
Ja fy fan vad jag led av det i skolan eftersom jag inte kunde göra de aktiviteter jag ville, som spela fotboll, spela volleyboll och allt sånt som man behöver ändra kroppsställning fort.
Då kunde det hända att jag vred det igen...

11. Älskar att resa.
Det bästa jag vet är att packa resväskan.
Då känner man det där pirret i magen att man snart ska iväg.
Sen när man sitter i planet och det har rullat ut på startbanan och står stilla och gasar satan med motorerna, då vet man att det snart ska lyfta.
DEN känslan gillar jag...

12. Är mörkrädd.
Ja vem känner inte lite obehag när man är ute o går en mörk kväll eller natt och man ser nada...
Allt kan ju hända nu för tiden...

13. Vill tatuera mig.
Klart jag vill.
Men sen är det ju det här med nålar.
Jag är rädd för smärtan.
Rädd att jag svimmar.
Man får väl ingen Emla-salva precis, haha...

14. Noppar ögonbrynen.
Carola.
Jag säger bara Carola.
Hon började och fick mig prova på det för jag tyckte det verkade vara "vuxenaktigt".
Sen blev jag fast.
Nu gör jag det som en typ av avkoppling.
Och det GÖR inte ont... på mig...
Smiles Images # 185686

15. Tycker om att göra tårtor.
Mitt i natten kan jag komma på olika fyllningar och utseenden på hur tårtan ska se ut och smaka, och då skriver jag upp det i mobilen meddetsamma så jag inte glömmer det till morgonen.
Minnet är ju inte alltid vad det har varit precis...

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Jag håller med dig. ALLT är sant och väldigt intressanta saker!

    Kram älskar dig.

    2011-01-31 | 18:13:25
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Josefine säger:

    Haha, du glömde 1 sak som många tycker är ganska roligt och det är att du är så in i nordens LÄTTSKRÄMD!!!!

    Jag glömmer inte då en av dina gamla pojkvänner berättade att ni hade gått en runda i björket och du hade trampat på en coca burk, du flög 2 meter upp i luften av rädsla....fan vad jag garvade när han berättade det!!

    Eller när vi var innen hos mamma och pappas grannar när dom bodde på samma gata som oss, du satt i deras soffa och grabbarnas pappa kommer bakifrån och välter soffan, du skrek ja jävlar inamma, men kul var det!!!!

    Kramisskrämmis!!!!

    2011-02-04 | 15:56:59
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: