Mitt I Livet...

Filip klättermus...

Kategori: Filip

Mamma du kan hoppa över detta inlägget så du inte tappar hakan, hahahahaa...

Iallafall, jag stod i köket och lagade mat.
Ida låg i babysittern och Hanna spelade på datan.
Filip - ja han gjorde det han brukar göra mest, klättrade.
Jag vände mig om hela tiden för att hålla koll på vad han gjorde.
Han klättrade upp på Hannas fåtölj och satte sig ner sen.
Men rätt som det är kan han ju ramla ner...
Han tittade på mig med sin luriga blick - och då hade jag önskat att jag kunde läsa hans tankar!!!
Vände mig om samtidigt som jag sa:
"- Man får bara sitta ner!" 
Han satt fortfarande ner och jag tog bort grytan från plattan.
Vände mig och skulle säga det igen men det blev:
"- Man... SITT NER!!!"
Då hade han ställt sig upp (mamma du läser på egen risk, hihi) med ena foten på armstödet och höll balansen medan han skulle sätta upp den andra med......

Igår ville han inte alls leka med några saker och var ganska kinkig.
Hanna kollade på film och ville inte leka med honom.
Jag drog fram en köksstol och lät honom plaska med vattnet och det var ju en kanonidé tyckte han.
Hanna hörde vad han gjorde och ville också hålla honom sällskap.
Gissa hur det såg ut på diskbänken, golvet, väggen, och på kläderna???
Mmm exakt.
Torrt och fint.
HAHAHAHAHA.
Eller hur.
Dyngsurt överallt.
Men de hade kul iallafall och det är huvudsaken...
Så idag när vi ätit frulle och jag lyft ner Filip på golvet så går han raka vägen fram till en stol, drar ut den och puttar bort den till diskbänken och klättrar upp, tittar på mig och gör sitt speciella ljud som han gör när han tycker han har gjort nåt riktigt fantastiskt bra!!!!!! 


Kommentarer

  • Maria säger:

    Hjärtat i halsgropen..snabb våglig nyfiken kille har ni iaf..Kram

    2011-01-13 | 20:02:01
  • Agneta säger:

    Jag gick direkt till kommentarerna... Tack för att du varnade mig!

    Kram älskar er.

    2011-01-13 | 21:32:45
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Malin säger:

    Vilken liten tuffing...Hehe.

    Vi får snart sammanföra våra vildingar i ett alldeles tomt rum,,,hehhe...

    Ha en bra fredag.Kram

    2011-01-14 | 05:34:26
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Jennie säger:

    Maria...

    Snabb och våglig är bara förnamnen!!!!



    Kram!!!

    2011-01-14 | 22:20:15
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Mamma...

    Haha ja jag ville ju inte skrämma dig allt för mycket, hihi.



    Kram älskar Er!!

    2011-01-14 | 22:20:59
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Malin...

    Ja hade vi gjort det så hade det väl slutat med att de hade klättrat upp på varandra, haha...



    Kram...

    2011-01-14 | 22:21:50
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: