Mitt I Livet...

Hanna 6 år idag!!!

Kategori: Hanna

Vår älskade största flicka fyller 6 år idag!!!!!


Så här såg det ut på frukostbordet igår när jag hade förberett det med alla paketer och födelsedagsfrukosten.
En hel del paket, flagga, hennes egna dopljusstake, födelsedagsmuggen, silverkoppen att ha egen grädde i, tomtebloss att sätta i mackan, 6 st flaggor att sätta i negerbollen (som inte är framme än), guldserpentiner och rosa rosor!!!


I morse vaknade Filip och Ida ungefär samtidigt vid 07 och en halvtimme senare gick vi upp och förberedde inför födelsedagsfirandet i sovrummet för en sovande 6-åring.
Filip tyckte det var jättespännande med alla paket och ville hjälpa Hanna att öppna.


Hon fick en pruttkudde och den som tyckte det var roligast - var Filip.
Varje gång hon satte sig på den så skrattade han riktigt hjärtligt...


Hon fick också nageldekorationer, precis som hon gett kompisen Lovisa...


Mer lego i andra färger och en fin låda att ha legot i...


Filip tyckte leksakstårtan såg mumsig ut och ville öppna den meddetsamma...


Ett Dinosaurie-spel med en dvd-skiva och 1500 frågor och svarar man rätt så får man bygga ihop en dinosaurie med skelettdelar för varje rätt svar...


Den bästa presenten fick hon till sist.
En HANNAH MONTANA-GITARR!!!!!!!
Gissa om hon skrek när hon såg den...






Klart att man måste testa meddetsamma ju.
Fast den är ganska mycket ostämd och låter som skavsår...


Sen var det dags för födelsedagsfrukosten.
Varm chokladmjölk med vispgrädde, två mackor med skinka o gurka och 6 tomtebloss, en negerboll med 6 flaggor...


Lite jobbigt blev det nog när jag ville ta kort hela tiden, men jag var ju bara tvungen att ha ett kort på alla hennes presenter och där hon också är med.
Hon fick:
Gitarr
Dockhus
DinoX-spel
Kläder
Ritblock
Leksakstårta
Lego
Örhänge
Nageldekorationer
Pruttkudde


Vi åkte till badhuset och eftersom alla barnen var med så kunde inte Hanna bada i den stora bassängen eller åka vattenrutschkanan idag, för Fidde var med Filip och jag höll Ida.
Men det ska hon få göra en annan dag när vi åker dit, bara med henne.
Filip älskade att plaska i barnbassängen och Ida - visste väl inte var hon var med så mycket vatten omkring sig. Det var inte så varmt precis, så jag och Ida gick o satte oss i bubbelpoolen, och DÄR var det varmt...
Ida tyckte nog också att det var skönare där, för hon höll på att somna hos mig när jag höll henne så huvudet och axlarna vilade på mig medan benen var rakt ut, haha.

Vid 13.30 gick vi upp och sen körde vi till Kebab City och åt den godaste kebabtallriken som finns!!!!!
Ida somnade i bilen på väg dit och sov ända tills vi kom in på nästa roliga ställe;
ANDY`S!!!!!!!!
De hade bytt ut bollhavet mot gigantiska legoklossar och det gillade Filip.


De hade en jättesöt gunga, ett mini-örnnäste som Hanna och Filip la sig i nästan meddetsamma.
Sen låg de där och mös en låååång stund.
De var nog rätt trötta efter badet...


Efter Andy´s skulle vi handla på Maxi, så när jag hade tagit på Ida sina kläder och lagt henne i vagnen, var hon sååå trött, att hon somnade direkt!!!
Sen jag tog vagnen med Filip och Ida och gick till Maxi medan Hanna o Fidde körde dit.
Jag fick lite motion idag iallafall.
Filip somnade gott när vi var utanför Centralskolan...

När vi kom hem åt vi den goda chokladtårtan jag fick hämta ut gratis på Maxi, eftersom jag fyllt år men glömt bort att hämta ut, så det passade ju bra nu när Hanna fyllde år.
Gissa om den var god?
Mmm, mm, mmmmm.....
Riktigt mumsig...
Hanna gillade den och njöööööt.
 

Filip tyckte också att den var god och struntade tillslut i skeden.
Han åt med hela ansiktet och det såg så gott ut när han lavade in chokladkletet han hade i handen - i munnen!!!!


Det ska synas att man äter...




Ida var så här glad hela kvällen och höll sig vaken till 20.15, sen däckade hon i Fiddes famn efter en flaska välling...
Hoppas de små liven och min 6-åring sover gott till kl 8 i morgon!!!



Kommentarer

  • Malin säger:

    Åh vilken söt födelsedagsflicka.

    Riktigt gratulerad blev hon oxå...Massa fina paket.

    Visst är det kul med barnens födelsedagar, vi vuxna glömmer gärna våra dagar.

    Men barnen de älskar att fylla år.

    Ha det så bra.....Kram

    2011-02-01 | 05:15:01
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Agneta säger:

    Åh vilken härlig födelsedag... Roligt att ni gör så mycket kul tillsammans!

    Kram älskar er.

    2011-02-01 | 12:03:43
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Agneta säger:

    Härliga bilder och glada barn med tindrande ögon...

    Kram älskar er.

    2011-02-01 | 18:23:02
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Maria säger:

    Vilken härlig födelsedag:) O såå fina kort..kram

    2011-02-02 | 21:11:51
  • Josefine säger:

    HAhahaha, vilken tillgjord min Hanna har när hon äter tårtan....

    Men den såg väldigt mumsig ut.

    Filip gillade den såg det ut som, gospelle!!

    Kramis

    2011-02-04 | 15:50:02
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: