Mitt I Livet...

HIPP HIPP HURRA JAG FYLLER 35 ÅR IDAG!!!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...


Här kommer en liten kul resumé med kort i olika skeden och viktiga händelser i mitt liv från det jag föddes fram tills idag när jag fyller 35!!!





 

 



Den 18:e januari kl 23.31 1976 föddes jag!!!!!
Vikt 3380 g och 51 cm lång...



Min dopdag var den 18/4-76 och jag fick namnen:
Ewa Jennie Margaretha...
 

Hipp Hipp Hurra för Jennies 1-årsdag idag!!!


Hipp Hipp Hurra för Jennies 2-årsdag idag!!!
Lockig? JAG???


Hipp Hipp Hurra för Jennies 3-årsdag idag!!!
Det syns väl inte att jag suger på tummen???

Hipp Hipp Hurra för Jennies 4-årsdag idag!!!
Lite fööör kort lugg här kanske...


Hipp Hipp Hurra för Jennies 5-årsdag idag!!!



Hipp Hipp Hurra för Jennies 6-årsdag idag!!!
Wiihoo, två tappade tänder där nere...



Hipp Hipp Hurra för Jennies 7-årsdag idag!!!
 
Lekis.
Gustav Hellströmskola..



Hipp Hipp Hurra för Jennies 8-årsdag idag!!!
Nån som missat min glugg mellan framtänderna???

Klass 1D
Gustav Hellströmsskola...


Hipp Hipp Hurra för Jennies 9-årsdag idag!!!

Klass 2D
Gustav Hellströmsskola...



Hipp Hipp Hurra för Jennies 10-årsdag idag!!!

Klass 3D
Gustav Hellströmskola...


Hipp Hipp Hurra för Jennies 11-årsdag idag!!!

Klass 4
Rinkaby skola, kortklippt...


Hipp Hipp Hurra för Jennies 12-årsdag idag!!!

Klass 5.
Rinkaby skola...


Hipp Hipp Hurra för Jennies 13-årsdag idag!!!

Klass 6.
Rinkaby skola. Ja här började jag sminka mig...


Hipp Hipp Hurra för Jennies 14-årsdag idag!!!
Vaddå, det var ju faktiskt inne med tjocka ögonbryn...

Klass 7c.
Norretull...


Hipp Hipp Hurra för Jennies 15-årsdag idag!!!
Jaaa ett Nintendo 8-bitars!!!

Klass 8C.
Norretull...


Hipp Hipp Hurra för Jennies 16-årsdag idag!!!
Hemanenten är inte så himla snygg på morgonen...

Klass 9c.
Norretull...


Hipp Hipp Hurra för Jennies 17-årsdag idag!!!
Var bara tvungen att smyga upp och fixa till håret och 
lägga på lite mascara innan jag plåtades, haha...


Gymnasiet ring 1.
Söderportskolan...


Hipp Hipp Hurra för Jennies 18-årsdag idag!!!
Kortklippt och osminkad, känner mig ganska ofräsch...

Studenten!!!
En fantastiskt härlig dag...


19 år.
Ja vad sägs... vinrött hår på mig? Näääää!!!


Hipp Hipp Hurra för Jennies 20-årsdag idag!!!
Tjohoooo, en Baileys!!!!!!


21 år idag.
Fick servetter till mitt egna boende... så småningom!


Födelsedag nummer 22.
Fick en grön och fin ljusstake...

Vi är på Teneriffa och firade pappas 50-årsdag...


23 år.
Nää läppstift ska inte vara på mig...


24 år.


Hipp Hipp Hurra för Jennies 25-årsdag idag!!!
Firade mig i Egypten...

Här är jag 26 år...
Firade mammas 50-årsdag i Dubai...

27 år...
Rödhårig igen - fast med längre hår denna gången...

På semester i Turkiet, Side.
Nyfärgad, slingad och en lättpermanent...


28 år...
På semester i Turkiet, Alanya.

29 år...
Nån dag efter Hanna fötts.


30 år...
Nyfärgad och ful i håret, orange och gul som en kyckling.


31 år.
070707 stod jag brud...


32 år fyllda.
På semester i Turkiet, Kemer...

33 år.
Körkortstårtan.
Ja jag tog inte körkort förrän detta året.
Men bättre sent än aldrig eller, hahaha...

Gravid med Filip i vecka 36...


34 år.
Gravid med Ida i vecka 37+4.
Man blir rätt knäpp av för många timmars väntande
under förlossningsdagen, haha...


Ja så har man fyllt 35 år!!!
Nu fastnar man väl inte på fler kort, haha!!!

Om man kollar på fotot där jag är i min dopklänning, tycker jag själv att Ida är lik mig där!!!
Sen om man kollar på kortet där jag fyller 2 år och håller för håret, så tycker jag att Filip är lik mig där!!!


Kommentarer

  • Carola säger:

    GRATTIS tjejen på 35-års dagen! Det var riktigt ROLIGT att kolla på Jennie!



    Jätteskoj, förstår bara inte hur du hinner med allt 3 barn, villa,baka, blogga, göra detta fina kollaget, tja din man och inte minst dig själv. Imponerande!



    Jag tycker det var skoj se foto från du var liten till nu, det har du lyckats riktit bra med!



    Härlig att se du ler på de flesta nästan hela tiden, äkta fint leende ;)



    Det var faktiskt ett foto där jag "hajade" till riktigt, trodde nästan jag såg mig "själv".



    Profilsmässigt är vi nog ganska lika, eller rättarsakt var..



    Det var det kortet i 6 an där du går i Rinkaby med orange tröja.



    Lite festligt hur jag själv haja till.



    Önskar dig en riktigt fin och bra dag! Njut av din härliga familje!



    Kram från Lund

    // Carola

    2011-01-18 | 15:14:50
  • Helena Hansson säger:

    Grattis. Det var lite annorlunda kort när du trixat till det så. Där är några kort jag känner igen.. Det kortet där du är i Turkiet slingad och lättperm det var fint,,,



    Många kramar på din dag kram Helena

    2011-01-18 | 19:51:33
  • Agneta säger:

    Ja det är verkligen roligt att följa "åren" i bild... Jag håller med om att Ida är väldigt lik dig på ditt dopfoto. När jag visade det för pappa, sa han - Åh så söt Ida är! Ja det är hon, sa jag, fast detta är Jennie!

    Kram älskar er.

    2011-01-20 | 06:39:36
    Bloggadress: http://ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Carola...

    Det här med att hinna med allt TAR TID, haha.

    Detta har ju tagit 4 dagar då jag suttit ett antal timmar på kvällarna när barnen somnat. Det är ju bara då jag kan ha egentid och göra bara det jag vill själv.



    Du har alltid fått mig känna mig trygg hos dig och ibland har det känts som att du har varit min "mamma-i-skolan" och tagit hand om mig på nåt sätt. Du var så omtänksam och var alltid så snäll.

    Jag kommer ihåg när du gick i sexan och jag i femman, vi gick i den rosa byggnaden och det gick ett rykte om att du NOPPAR DINA ÖGONBRYN!!!

    Fan Carola... då kände jag att du vuxit upp och börjat göra såna saker som vuxna gör, haha!!!!!



    Du ska tro att jag har ett speciellt kort på dig och mig där vi sitter i bussen på väg till Danmark och du skrattar jättemycket...

    Sen har jag ett kort till där du och jag står i godiskön på båten och du håller en hand på min axel, det är såna ögonblick jag kommer ihåg dig som omtänksam... alltid!!!



    Hoppas du har det bra i Lund med pojkvännen/sambon...

    Är ni förlovade än eller väntar ni lite till?



    Många varma kramar från mig till dig!!!!!!!

    2011-01-20 | 22:08:10
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Helena, tack så mycket!!!

    Jag gillar också det kortet i Turkiet där man kände sig extra fin...



    Kram på dig med!

    2011-01-20 | 22:09:27
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Mamma, hahaha ja så då är det inte bara jag som tycker vi är lika. Men det är ju bara skönt att man kan se sig själv i sina barn och då påminns man om sin egen barndomstid ännu mer...



    Kram, älskar er!

    2011-01-20 | 22:11:01
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: