Mitt I Livet...

Rim till Tunisien

Kategori: Rim till resor

Så här skrev jag till kära mamma o pappa när de skulle resa iväg för ett tag sen.

"Jag satt och funderade på häromdagen att jag
inte haft en enda tanke på att till Er skriva ett kort.
Så jag satte igång datorn snabbt som tusan för att
hitta på nåt fint rim nu när Ni ska resa bort!

Vad skulle dessa rader handla om nu då
när vårt internetsystem inte är det bästa.
Det blir inte lika lätt som annars men det får
kvitta för jag hittar ändå på för det mesta!

Man kan ju undra hur vädret är i det där
landet Ni ska åka till på Er semester nu igen.
Ett arabiskt medelhavsland med huvudstaden
Tunis som ligger mellan Algeriet och Libyen!

Antagligen är det gassande sol hela dagen
och långt in på sena kvällen med 30 grader,
när Ni sen sitter på balkongen med en penna
ett kort och skriver till oss några hälsningsrader!

Resväskan är väl klar sen några dagar tillbaka
med kamera, kläder, tandborste och mousse.
Två veckors härlig semester ska Ni nu koppla
av med i Tunisiens härliga turistort Sousse!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ja det har blivit många kort med dina rimmade rader...

    Alltid lika roligt att få. Jag begriper inte hur du får ihop det så himla bra...

    Kram älskar er.

    2011-01-13 | 21:30:54
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Ja det blir väl snart ett minialbum, haha.

    Men det är väl kul att se, läsa och jämföra vad och hur jag skrivit alla rim genom åren?

    Vilket rim till vilken resa tycker Du/Ni varit allra bäst???



    Egentligen skulle jag vilja skriva ner alla här i denna kategorin för att själv komma ihåg alla...

    Kram, älskar Er!!

    2011-01-14 | 22:18:57
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Görel säger:

    Oj då! Men det går säkert bra! Det är ju mycket Tunisien idag..... Min lilla dotter ska ju snart till hajarna!!

    2011-01-15 | 17:25:53
  • Josefine säger:

    Va fan....inget nytt blogginlägg på 3 dagar, har du haft fullt upp eller??!! Hahahahahahahahaha....

    Kramis

    2011-01-16 | 19:16:04
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: