Mitt I Livet...

Trettondagen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår hade ju Hanna en övernattningskompis här och de var så glada och lekte fint hela kvällen.
De spelade Wii och Kinect och som vanligt tävlade de vem som fick mest poäng.
De mumsade på chips, salta pinnar, godis och drack saft.
Rätt som det var ville de borsta tänderna och gå o lägga sig.
Klockan var väl strax runt halv tio!!
Vi bar in en extrasäng till Hannas sovrum så de hade det som en dubbelsäng.
Olivia ville ha sitt eget täcke, men hade glömt det, så hon ringde hem och sa som det var, sen kom hennes pappa hit med det och hon kunde sova gott.
Eller först blev det lite funderingar över hur de skulle göra.
Hanna ville ha lampan tänd, och Olivia ville ha den släckt.
Efter många om och men släckte jag lampan i deras rum, men lät lampan uppe i tvrummet vara tänd.
Då var det okej för båda två och de somnade ganska fort!!!

Ida åt vid 21 och sov till 01.50, fick välling och somnade om och sov sen till 08.10 i morse!!!!!
Snacka om att hon har kommit in i sköna sovtimmar nu.
Filip vaknade nån minut innan Ida vaknade och medan Fidde, Hanna och Olivia fortfarande sov så gick jag upp med de två minsta hjärtanen.
Hanna och Olivia vaknade halv tio men låg och småpratade en stund innan de kom ner för att käka frulle.

Filip var trött och skulle in o sova, och eftersom det inte var nån spinning igår, tog jag på mig träningskläderna och gav mig ut och skottade en stund.
Jäkla snöande det ska vara.
Det höll på att töa igår och så kommer fanskapet en omgång till.
Jag får tänka positivt att jag gör av med lite kalorier under skottningen eftersom det är en av de onödigaste sysslor man kan göra... 

Filip sov 40 minuter och sen gick Hanna o Fidde till affären.
När de kom tillbaka sa Hanna att de skulle göra en överraskning och att jag inte fick gå ut i köket.
Kaffedoften spred sig i huset medan elvispen susade på.
"- Varsågod mamma, vi ska fika!" sa Hanna.
De hade gjort SEMLOR!!!!
Filip tyckte det var jättegott och mumsade i sig överdelen med massa grädde och sen lite på underdelen med mandelmassa, men den gillade han inte och skakade på huvudet medan han spottade ut det.


Medan Filip var vaken försökte jag plocka undan jul och nyårssakerna, men det var ganska meningslöst försök.
För han tyckte att han också kunde hjälpa till att ta bort lite saker som jag fick lägga tillbaka igen. Det var precis som att han visste om att han gjorde det med flit. Han drog ut byrålådan med alla värmeljusen och slängde ner dom på golvet och skrattade. Men han fick minsann plocka upp alla igen. Sen sprang han iväg och slängde nåt annat på golvet - som jag la i hagen. Så höll det på tills han skulle lägga sig. Så det var inte lönt att fortsätta mer innan han somnat. När han låg i sin säng kunde jag äntligen ta bort det jag ville och granen tömdes på kulor och girlanger och ställdes ut i garaget tills nästa första advent. Det enda som jag lät vara kvar var adventsljusstakarna och ljusslingorna i fönstret, för det är fortfarande mysigt med det dova lyset i denna mörka årstid...

Kommentarer

  • Malin säger:

    Haha...Filp är precis som lille Eliaz.Ska pilla på allt.Hjälper gärna till,men mest blir det stök och bök istället....

    Man kan knappt städa här hemma utan får vänta tills lilleman vilar...

    Visst var det gott med semla....

    Bland det godaste jag vet...

    Härlig känlsa att packa ner julsakerna.Nu vill jag handla lite nya blommor toll fönstrena och kanske någon ny fönsterlampa...Fär fixa med det lite i helgen...

    Ha det så bra.Kram Malin

    2011-01-07 | 06:03:57
    Bloggadress: http://smurffyhrblogspot,com
  • Jennie säger:

    Malin...

    Ja semlor är gott, men det är först nu på senare år som jag "lärt" mig tycka om mandelmassan.. Det är fortfarande för sött, men det går ner. allra godast är det om man tar ut innankråmet i bullen och blandar ut det med mandelmassan!!!

    Kram, Jennie!!!

    2011-01-09 | 12:54:20
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: