Mitt I Livet...

Snuvad på rean...

Kategori: Livet från hjärtat...

I förmiddags körde jag och barnen till Eko och kollade lite.
Egentligen skulle jag se om de fortfarande hade några saker kvar sen julrean, men det sket sig.
De hade inventering på allt som var kvar.
Blääää.
Det blev en billig runda på 240 kr.
Bröd, romsås, familjekalender, cola, fickkalender och marschmallowfluff med jordgubbsmak!!!
Sen körde vi ut till ÖoB och hittade lite där med.
Schampo, balsam, tandkräm, pastasås.
En runda inne på Rusta hanns också med och där hittade jag julsaker på rea!!!
Inte lika mycket som när jag var där innan, men lite fanns kvar.
Det blev 5 st pärlgirlanger, två med silver och tre röda.
Sen köpte jag ett stort rött och glittrigt hjärta att hänga i fönstret eller ovanför en dörr.
2 fina rullar med presentpapper i vitt med guldänglar på.
Skulle vilja ha fler såna där pärlor på band i silver, och några i rött, men det var totalt slut på sånt smått.
Nästa år ska jag vara ute i god tid och skynda att fynda.
Helst första readagen...

Eftersom syrran inte skulle spinna idag, så blev jag trött efter shoppingen och tänkte hoppa över den idag.
Så när vi kom hem tog jag fram lite mat som vi skulle ha till middagen nu ikväll, pyttipanna med den nya såsen jag köpte, kokt ägg och en massa broccoli.
När Fidde kom hem frågade han när jag skulle köra och jag sa som det var.
Men han sa att jag får ju passa på nu när jag bara har några gånger kvar på kortet.
Så jag tog väskan och tog på mig träningskläderna så jag var färdigklädd, fyllde vattenflaskan (vattnet på badhuset smakar pecka) stoppade ner schampo o balsam, borsten och underkläder.
När jag kommit halvvägs kom jag på - att jag glömt den lilla, lilla handduken!!!!
Sååå typiskt!!!!
Men det fick gå ändå med papper.
Det var Olle som höll i passet idag och jag orkade faktiskt hålla samma takt som honom hela tiden utan att bli för trött eller få kramp i foten.
Jag tyckte att passet gick för fort idag, för rätt som det var skulle vi ha avslappning, och då hade jag kunnat fortsätta en halvtimme till - säkert!!!!
Trodde att jag skulle vara skittrött efter att ha haft både jul och nyårsuppehåll, men orken var visst starkare nu!!!
Jag tror minsann att jag har hittat den där "Mr Motion" som jag efterlyst så in i vassen, haha!!!! 


  

Kommentarer

  • Josefine säger:

    Ojojoj, så du var på spinningen ändå, duktiga du!!

    Jag ska inte dit idag heller för jag har haft feber nu på morronen....så jag var aldrig på vct heller :-(

    Jaja, vi får träffas en annan dag!!

    Kramis Jossan

    2011-01-05 | 11:04:15
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Bra jobbat... både med shoppingen och med motionen! Det blev ju inte FÖR dyrt det du handlade, annars springer kronorna fort uppåt när man väl är inne i affären...

    Nu har du säkrat flåset!!!

    Kram älskar er.

    2011-01-05 | 12:40:02
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: