Mitt I Livet...

Sovmorgon och trubbel på taket...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår var jag trött.
Riktigt trött.
Så trött att jag la mig klockan 20!!!!
På morgonen hade Ida vaknat 06.30 och ville inte somna om igen.
Sen vaknade ju såklart Filip med när Ida smågnällde och ville upp.
Jag är så seg på morgonen och tycker det är det värsta som finns att gå upp efter en väckarklocka eller barn som inte vill sova mer.
Men sen när jag väl kommit upp och varit uppe 10 minuter, så är det helt okej.

I morse vaknade jag - efter sovmorgonen - 10.30!!!!!
14,5 timme låg jag i sängen.
Snacka om att det var skönt att sova ut så länge...


Det här med snön ställer bara till med problem.
Jag har sagt det innan och det kan sägas igen.
För oss har det inneburit läckage i garagetaket nu när det töar.
Jäkla skit.
Får ta tag i det och se vad man kan göra åt det till våren.
Lägga plattor eller nåt.
Det ska hålla många år till iallafall.


 I morgon är det ny vecka och Ida ska till bvc för vägning och mätning.
Hon väger nog 6.54 kg och är 61,5 cm lång..


Jag har ju slutat amma nu och ger mig själv en klapp på axeln.
Har klarat av att amma henne i 3,5 månader och det är rekord för mig.
Jag måste börja med mina mediciner mot kolesterolet igen och därför får jag inte amma för medicinen går över i mjölken...
Det känns så dumt nu när jag väl kunde amma - så får jag inte.
 

Kommentarer

  • Malin säger:

    2011-01-09 | 16:10:17
  • Agneta säger:

    Ja du har varit jätteduktig med amningen... Trägen vinner. Ja visst är det synd att du inte kan fortsätta pga medicinering. Nu måste du tänka på att få dina värden under kontroll.

    Kram älskar er.

    2011-01-09 | 17:12:21
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Malin säger:

    Konstigt med min andra kommentar.Fast jag gjorde den från min Iphone.Något måste ha hänt.

    Fantastiskt med så lång sovmorgon.Så länge kan jag inte sova.Vaknar tidigt varje morgon.

    Jag tycker att du varit toppenduktig med amningen.

    Den jag ammade längst var Ebba. 2 mån.Med Emil gav jag upp efter 1 och en halv vecka.

    Med Eliaz gav jag ersättning efter 2 dagar.

    Jag är inget fan av amning..Jag tror inte på allt man får höra om allergier och sådant...

    Så skit i vilket.Tänk på vad duktig du varit.

    Ersättning ger glada och nöjda föräldrar och barn.

    Ha en bra vecka-

    Många kramizar från mig

    2011-01-10 | 05:51:26
    Bloggadress: http://smurffyhrblogspot.com
  • Maria säger:

    Tycker du e duktig som ammat henne de 3 första månaderna-tycker ja du kan känna dig nöjd me o tänka på dig själv nu..Vilken sovmorgon du fick:)Härligt..Då fyller du snart...29 va de el??;) Kram

    2011-01-10 | 09:58:19

Kommentera inlägget här: