Mitt I Livet...

En mamma-dotter-dag!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Efter lunch körde jag o Hanna in till badhuset för att bara vi två.
Hanna är ett riktigt vattendjur!!!
Hon hoppade från lägsta trampolinen, sen klättrade hon upp på den mellersta och hoppade "spiket".
Jag sa att hon skulle hoppa rakt ner, som ett spik för då får hon inte överslag och råkar ut för magplask eller nåt annat som gör ont.
De andra som väntade i kön och nere i vattnet, tyckte att hon var riktigt duktig för att vara så liten och hoppa så fint...
Vi åkte rutschkanan ett antal gånger och runt tre kom det en hel drös folk till badet.
Det stod 4 utländska män i kön till kanan och pratade på sitt språk till varandra och då sa Hanna:
"- Vilken tur att jag inte har en sån pappa!!!"

Vi stannade till halv fyra och sen blev det en runda inne på Maxi.
Hanna ville leka i lekrummet, och jag kunde gå i min egen takt i lugn o ro och kolla på precis det jag själv ville.
Det kändes konstigt på nåt sätt, men en sak kom jag att tänka på när jag gick där.
Jag kunde stanna upp och verkligen titta på priserna och jämföra det som blir billigast.
Men har jag alla tre barnen med mig så tar jag det jag ser först, hahahaha.....

När vi kom hem var det bara för oss att sätta oss vid bordet.
Fidde hade gjort den där goda Bombay-grytan med kassler, paprika, curry, och en massa andra goda kryddor i.
Efter maten klippte jag gräset medan Fidde badade Ida och nattade henne.
Filip o Hanna var ute undertiden och sen fick Filip också lägga sig.

Nu ska vi äta pain riche med smör, ost och marmelad.
Gottit värre ♥

Ha en bra jobbevecka ni som jobbar!!!!!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Mysigt med mamma-dotterdag:)3 dgr till sen äntligen lite ledigt:)Kramiz

    2011-07-17 | 21:16:13
  • Malin säger:

    Visst är det mysigt med mamma-dotter dag.

    Så borde man nog göra lite oftare med alla barnen...

    Fast visst känns det konstigt, man är så van att ha alla runt omkring sig...

    Nej nu ska jag snart dra på mig regnkläder och bege mig mot min sista jobbvecka...Huset sover som en stock!

    Ha det så bra Kramar till er

    2011-07-18 | 05:38:58
  • Jennie säger:

    Hihi Maria... satte du dit två M istället för R och I???

    Ser att det är du iallafall....

    Kram på dig!

    2011-07-18 | 12:46:17
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Det blev ju en härlig dag för er...

    Kul att Hanna gillar vatten och att hoppa från trampolinen.

    Kram älskar er.

    2011-07-18 | 19:24:36
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: