Mitt I Livet...

Fint i häcken!!!

Kategori: Filip

Ja inte i MIN häck...
I häcken ut mot gatan alltså.
I morse ringde jag till Rune o frågade om han ville låna ut sin elektriska häckasax, men egentligen ville jag att de skulle komma hit och hålla oss sällskap och ha nåt att göra undertiden, haha.
De kom hit vid 10 och hade han vetat att det var MYCKET häck, så hade han tagit med sitt släp...
Vi la allt i ett säkert tiotal säckar som han o Hanna körde iväg och kastade på tippen.
Den blev så jäkla fint klippt, men till höst ska vi klippa ner den halvvägs så vi trimmar till den ordentligt.
Tar inte skiten sig igen så blir det att rycka upp hela häcken och sätta nytt eller ett staket av nåt slag.
Vi drack en flabb med kaffe och tuggade några törra kakor, men gud vad kaffe är gott när man är riktigt sugen...

Tyvärr är Filip i en typ "retsticke-fas" och tar allt i akt så fort han får tillfälle att kiva.
Avundsjuk som fan är han och accepterar inte att Hanna sitter hos mig.
Han fattar såklart att båda två KAN sitta hos mig i varsitt knä, men se det vill han inte.

Men en positiv sak som hände idag, var att han sa två ord rätt fort ihop:
"-Pappa brrrmmm!"
Sen nu ikväll frågade jag om han behövde kissa eftersom han inte kunde somna fast klockan var över 21.
Då tog han på blöjan där bak och menade att han ville bajsa.
Så jag lyfte upp honom och satte honom på toaletten, och han bajsade.
Efteråt när han låg i sängen så berömde jag han och sa att jag tyckte det var bra att han visar vad han menar när han inte kan säga det.
Sa att han är duktig som kan bajsa o kissa på toaletten.
Då sa han med nappen i munnen:
"-Kisch!"
Första möjliga ordet till kiss kanske!!!!

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Ja, han pratar inte hela tiden och inte så mycket. Nu blev det 2 ord... Det går framåt.

    Kram älskar er.

    2011-07-12 | 20:44:50
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: