Mitt I Livet...

Fredag = Fiddes sista dag!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag ringde Wilma och frågade om Hanna och hon skulle leka.
De bestämde att de skulle vara hos henne, men Fidde har bilen på fredagar så snälla Malin körde hit o hämtade Hanna.
De hann väl leka 45 minuter innan det knackade på dörren.
Då stod Hanna där igen.
De hade lekt och sprungit upp för en trappa eller nåt o då hade stackars Wilma ramlat och spräckt underläppen så illa att de fick köra till sjukhuset.
Hon hade visst skadat sin tand med, så ett besök hos tandläkaren fick de med göra.
Så det blev inte mycket lek idag inte.

Vi bestämde att vi skulle ut o gå en runda och kanske bort till Floraparken med Hannas kompis Ida med familj.
Men med detta otrevliga "sommarväder" var vi ca 100 meter från parken och då började det ÖSREGNA!!!!!
Så det var bara till att vända hemåt igen.
Hanna som hade cyklat, var hemma fortare än oss och hade ställt sig i en stor vattenpöl och hoppade utanför vår uppfart.
Filip som satt i vagnen såg vad hon gjorde och självklart ville han också göra likadant, så jag lyfte upp honom och han sprang bort till Hanna och sen plaskade de båda två i ett skrattande eko...
Vi stannade inne, eller jag o Ida gjorde det iallafall.
När de ätit mellis kom det megastora droppar och när Hanna o Filip stor i uterummet och tittade ut så sa jag till dom att ta av sig nakna och springa ut i regnet.
Gissa om de skrek av glädje!!!!!!!!
Det var ju inte kallt heller så de stannade ute en stund och åkte rutschkanan - som var hal.
En gång, sen tyckte de att det gick för fort, haha.

Ikväll när Fidde kom hem kände jag verkligen mig "trött".
Jag tror att det beror på att Fidde har semester nu.
Att han är hemma längre än de två dagarna på helgen.
Vi åt rätt sent idag eftersom han hade handlat innan.
De minsta var hungriga och trötta.
Vi åt kotlett som jag marinerat i en blandning av vitlök, krossad ananas, chili sweet, viltfond, salt o peppar, och mangocider.
Kokt potatis och sås till...

När de somnat kollade jag o Fidde på en film, men Fidde var så trött att han gick in o la sig för en och en halv timme sen.
Så nu har jag kollat klart på filmen, checkat FB, kollat Tradera och bloggat.
Men nu närmar sig klockan kuddedags för mig med och om jag inte har helt fel, så tror jag att Fidde vaknar runt en si så där halv elva i morgon!!!!

Ha en trevlig helg, kramelikram!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    O ja har 2 veckor kvar..Får vi hoppas att solen hittar fram nu då..:)Kramiz

    2011-07-30 | 11:00:07

Kommentera inlägget här: