Mitt I Livet...

Kiviks marknad!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I förmiddags gjorde jag oss klara för att överraska Hanna med att åka till Kiviks marknad med Anitha & Rune.
Men en stund innan vi skulle åka, ringde Hannas kompis Olivia och undrade om de skulle leka.
Såklart ville Hanna leka med henne istället för att gå på marknaden, så när vi äntligen satt oss i bilen körde vi bort till Olivia och lämnade Hanna där.
Jag o småttingarna mötte upp Anitha o Rune i Everöd vid kyrkan och sen körde vi vidare mot Kivik.
Vi fick KRYPKÖRA och ibland stå helt stilla i mer än EN TIMME!!!!!!
Helt otroligt med köande bilar o bussar.
Alla skulle till marknaden idag.
Vi kom fram tillslut och fick en parkering.
Ida hade somnat på vägen dit, men vaknade när jag tog ut vagnen.

Vi började med att äta lunch - SILL med potatismos, lingonsylt och inlagd lök!!!
Filip o jag delade på en portion och han åt bra fast det var små ben i.
Jag tog bort de värsta såklart...

Sen kollade vi lite här och lite där och lite här och llite där igen.
Vi såg många som hade sina HUNDAR med sig och Rune sa till mig att han fattar inte hur man kan ta med sig hunden till nåt sånt ställe!!
Jag svarade med att jag tycker det är värsta djurplågeriet.
Då sa en man bakom mig att det var den bästa beskrivningen han hört och att det var en ren sanning.
De har säkert det allra bäst hemma i en sval hemmamiljö med tillgång till vatten och utan risk för folk som trampar på en.

En annan stannade och tittade på Ida o Filip i vagnen och sa:
"- Åh vad sött... hon försöker ge honom sin napp, hihi!"

En annan hördes säga:
"- Åh titta vilken stor vagn... det är bra att det finns såna till såna söta tvillingar!!!"

Finns det verkligen folk som tror att Filip och Ida är TVILLINGAR???
Visst kallas de för pseudotvillingar när de fötts med mindre än 12 månader emellan.
Men storleksskillnaden är ju rätt stor, menar jag...

Jag köpte två rökade korvar för 50-lappen, en Älgkorv och en Pubkorv.
Filip fick en jättefin motorcykel av Anitha o Rune som han älskade så mycket att han vägrade släppa den.
Han somnade tom med den intill sig!!!!!
Ida fick en leksaksorm som man kan vrida åt olika håll.
Hanna som inte var med önskade sig en liten axelväska på Degebergamarknad, och en sån fick hon idag istället.

Innan vi gick till bilen så åt vi en LANGOS!!!
Jag o Rune tog en med vitlök, gräddfil, räkor, svart rom och rödlök.
Anitha tog en med ost, skinka och lök.

Ja det var en trevlig utflykt och barnen var så snälla som satt fint i vagnen alla timmarna vi var där.



Kommentarer

  • Maria säger:

    Fattar inte heller varför o hur de kan asa me hundarna på marknad...Djurplågeri!!! Trevlig dag ni fick...Kramiz

    2011-07-20 | 10:29:30
  • Agneta säger:

    Nu fick du ju uppleva hur goá och "snälla" barnen kan vara... och inte som på bussen till stan!!!

    Kram älskar er.

    2011-07-20 | 11:14:38
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: