Mitt I Livet...

Skönt med mer vatten än bara tio cm...

Kategori: Livet från hjärtat...

I förmiddags fick jag en idé om att ta barnen till Stackedala så de kunde få springa av sig lite, och så började jag steka pannkakor att ta med.
Sen skickade kära syster ett sms o frågade om vi också ville ner till Tollarpsbadet eftersom de skulle dit när Stefan slutade kl 13.
Det tyckte jag var en kanonis och antagligen barnen med, men jag sa såklart inget för då hade jag bara blivit nertjatad av frågor som "när ska vi gå", " är det länge kvar"...
Idag har de två största kivats och bråkat så mycket så undertiden jag stekte pannkakorna så fick de först leka en stund där uppe och då gick det bra.
I åtta minuter.
Sen fick jag nog och sa att de fick gå ut för jag orkade inte höra deras tjabbande, gnällande, bråkande, skrikande och deras allmänt jobbiga beteende.
De gick ut o satte sig i uterummet och det blev tyst och lugnt i köket.
Jag hade inte så mycket mjölk som man skulle ha, plus att jag gjorde dubbel sats, så till alternativ fick jag ta grädde...
De blev faktiskt lite godare i smaken men det var svårare att steka.
Tror det beror rätt mycket på att vårt stekjärn börjar bli knasigt i mitten.
Antingen så har vi diskat det för hårt med diskmedel, eller så har vi väl använt mittstekytan mest...

Vi åt lunch lite tidigare eftersom Ida o Filip behövde sova innan.
Jag packade ner det vi behövde ta med oss och sen vaknade de en kvart innan vi skulle gå, så snacka om att de tajmat sina sovstunder bra...
Vi träffade fam Bondesson nere vid skolan och sen gick vi in på badområdet.
För första gången i år!!!!
Barnen smordes in och sen blåste jag upp Idas och Filips nya stolkuddar att ha i vattnet.
Jossa tog ner Ida och jag gick med Filip.

När de väl kommit i, var det svårt att få de med sig upp igen!!!
Hanna hoppade från den högsta trampolinen med en simring runt magen.


Ida tyckte det var mysigt att gosa med Stefan...
♥ 



Filip, hade lånat Hannas simring, ställde sig på kanten och hoppade i vattnet mot mig så jag tog emot honom och han tyckte bara det var kul att hamna under vattnet.
Han badade med Jossa några gånger också.
♥ 

Fick han vatten i munnen o näsan så bara spottade och fräste han, sen ville han upp o hoppa till mig igen!!!!
När jag tyckte att han badat tillräckligt länge och skakade på läpparna, så fikade vi med pannkakor, Mariekex och drack saft.
Det var inte lätt att försöka få Filip sitta stilla en längre tid...


Men han fick gå o kolla lite och han gick bara bakom mig och satte sig med Mariekexpaketet på en liten trappa.
Han ville nog sitta i fred eller nåt...


Han badade en gång till innan det blev tid att gå hem igen.
Ida o Filip satt så stilla och tysta i vagnen när vi gick hem, och de sa ingenting heller.
Undrar inte varför precis, hehe!!!!!!

Fidde jobbade över en stund idag med och sen när han kom hem så åt vi två olika rätter.
En med färsmedaljonger och potatismos, sen en med ostschnitsel och ris.
Jag gjorde även en liten sallad med fetaost och soltorkade tomater till.

Nu har vi precis druckit kaffe och ätit lite glass i uterummet och njutit av den sista solglimten för idag.
Solen håller på att gå ner bakom grannens tak och det känns att det blir svalt så fort den försvinner.
Ida o Filip sover gott sen en och en halv timme sen.
I natt sov förresten Filip nere hos Hanna!!!
Han vaknade och ville upp, men inte lägga sig hos oss.
Han la sig ner hos Hanna istället och sen somnade han där med Hanna hållandes om honom, haha.
Så ikväll la Fidde honom i hennes säng och han sover ju gott än så länge, men vi får se vad Hanna vill sen.


I morgon ska Ida till doktorn på bvc kl 13.20.
Hoppas vi inte glömmer bort tiden...
Lite pinsamt annars.
Det har ju hänt innan att de ringt hem o frågat lite segt...
"- Naee, det var väl inte idag?"
Men efter en närmare titt i boken så står det att det var just den där dagen.
Jaja, man kan ju inte ha allt i huvudet, och det har jag inte heller.
Lite står faktiskt på kalendern på väggen.
Men där tittar jag inte alltid...
Och tittar jag inte, så vet jag inte vilken dag eller vecka det är.
Det gör inte pensionärer heller!!!








Kommentarer

  • Maria säger:

    Härlig dag i solen:))Kan snart börja räkna ner till sem:)Hoppas på lite sommar o sol då me...Kram

    2011-07-05 | 22:12:45
  • Görel säger:

    Pensionärer har inte tid till något! De springer bara i skogen och plockar svamp..

    det är så jag får mina. Ibland får jag hjälpa till att rensa. Det blev 10 l till igår! :D

    2011-07-06 | 19:11:31
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Maria, ja då får du bannemig se till att komma hit o antingen så får ni sova över eller så får du låta Pa vara chaufför, hehe, för då ska du o jag festa med Galliano!!!!!! Eller hur???



    Kramis.



    Görel, pensionär - DU??? Hahaha..

    Hur lång tid tog det att få ihop 10 liter???

    Kram.

    2011-07-06 | 20:48:34
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Maria säger:

    MM de låter som en bra ide:) att Pa kan köra så kan vi släppa loss lite..Ser ja fram emot..Kramiz

    2011-07-06 | 21:42:07
  • Agneta säger:

    Härligt att ni har ett BAD i byn... Modigt av Hanna att hoppa från högsta... och Filip, han ser ut till att älska vatten!

    Kram älskar er.

    2011-07-12 | 20:43:02
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: