Mitt I Livet...

Ett klipp genom Blocket...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse körde jag o barnen till Eko och gick där o lullade lite.
Där träffade vi våra fd bouleälskade grannar på Sommarlust Bert & Lena.
Det blev två kassar med lite av varje.
En tvål som doftar kakao, deodorant, tandkräm, salta pinnar, bröd, kräftstjärtar i vitlök, bakplåtspapper, 2 liter jordgubbar, ostbågar m.m...
Hanna fick köpa nåt för sina pengar och hon valde fyra burkar modellera med glitter i och en palett med smink.

Vi skulle till bvc med Ida kl 13.20 som skulle på läkarbesök, så vi körde hem lite i tolv.
Filip somnade i bilen men inte Ida.
Hon åt lunch när vi kom hem och då ringde telefonen.
Det var en på Blocket som hade saker jag ville ha igår, men då var hon inte hemma.
Så istället för att ta vagnen till bvc så tog vi bilen och efter bvc körde vi direkt till Vä där jag köpte en bäddsoffa till barnen som de ska ha i deras nya lekrum, och en lära--bil till Ida med Nalle Puh attiraljer på.
Ingenting funkade på den, men när jag kom hem bytte jag batterier och då spelade den musik.
Soffan gick inte in i bagaget utan jag fick ha halva utanför och binda fast luckan med spännband.
Jag gjorde ett bra klipp måste jag säga.
Hon ville ha 300 kr för soffan men jag gav bara 100 kr.
För bilen ville hon ha 150 men jag fick den för 50 kr...
Gissa vem som bråkar om Idas lära-gå-bil???

Idag ringde pappa från Turkiet för att höra hur det var här hemma.
Det var konstigt att prata för det var fördröjning.
De satt på balkongen och drack Jägermeister o whiskey.
Jag höll på med kvällsmaten till oss medan Fidde jobbade över.
Stekt korv, kokt ägg och rostat bröd fick det bli idag.
Plötsligt hörde vi en röst som sa:
"- Finns det en Hanna Lagerqvist här?"
Hanna kollade i tvrummets fönster som var öppet och det var deras farbrödrar Pa o Ronnie som kommit hit.
Fidde kom en timme senare och sen satt vi och tjabbade i uterummet en stund o fick oss en flabb kaffe.
Hanna lekte tatuerare och ritade både på mig o på Filip.
Jag fick rita på henne med och då kom ju såklart Filip och ville att jag skulle göra nåt på honom med.
Sen var han så stolt över sitt lilla hjärta han hade på axeln...

Nu sover de minsta medan Hanna ligger i deras nya bäddsoffa o kollar på Disneychannel.
Jag ska snart gå in o lägga mig för jag är så trött av den jobbiga och outhärdliga värmen som klibbar fast på huden som ett äckligt hölje.
Fläkten i köket går på highspeed hela natten, men jag tror jag får sätta den närmare sovrummet så min kudde inte blir så blöt i natt.
Jag vaknar på nätterna och är alldeles blöt av svett i nacken.
Har bytt kudde men det hjälper inte.
Får kanske använda en handduk över som skydd eller nåt.
Men det är ju inte lika mjukt o skönt att ligga på, men vad ska man göra???

Jaha... torsdag i morgon.
Det är inte BARA torsdag - utan det är ju MIN FIDDES 4-ÅRIGA BRÖLLOPSDAG!!!!!
Dags att slänga ihop en TÅRTA kanske.
Jo det får jag göra.
Måste tänka ut hur den ska se ut och smaka...

Snart helg!!!!











Kommentarer

  • Malin säger:

    Vilket klipp du gjorde med soffan...

    Sedan vill jag säga Grattis på er 4-åriga bröllopsdag..

    Åren bara försvinner...

    Anders och jag har varit gifta i 9 år nu den 20 juli.

    Ha nu en mysig bröllopsdag..

    Många kramizar

    2011-07-07 | 05:39:28
    Bloggadress: http://[email protected]

Kommentera inlägget här: