Mitt I Livet...

Efter för mycket tjat, ger de igen på ett eller annat sätt...

Kategori: Filip

Ja det har nästan känts som tropisk värme idag då vi haft 26-28 grader i skuggan.
I tre kvart kunde jag ligga ner och njuta av solens gassande strålar medan smultronen sov.
Barnen har badat i poolen och efter fyra spannar varmtvatten var det tillräckligt skönt för att Ida också skulle kunna vara i en längre stund.
Vi har fått två st fågelbad i cement av mamma som hon gjort själv, och de har jag ställt under ett träd här på gräsmattan så vi kan se när (om) fåglarna vill ta sig ett bad.
Men idag kunde inte Filip låta bli att fylla på och vända på det minsta fatet upp och ner så vattnet flöt ut.
Jag fyllde på nytt och efter 5 röda hade han hällt ut det igen.
Det är så lätt hänt att kanten kan spricka o gå sönder eftersom det är lite tunnare upptill och jag vill ju inte att det ska göra, så jag har sagt till honom nästan hela dagen idag när de varit ute.
Han fick nog höra för mycket tjat då han nu ikväll, när jag hängt tvätt och satt på en dyna med Ida i knäet, gick fram till fatet och tittade så där lurigt på mig.
"-Du häller inte ut vattnet!" sa jag och rynkade argvecken, då gav han mig en retfull blick.
Sen ställde han sig bredbent övet det lilla fatet - och KISSADE ståendes med händerna i sidan, träffade fatet och skrattade samtidigt!!!!!!!

Kommentarer

  • Görel säger:

    Det där lät nästan som en liten vits.. Vilken spjuver!

    2011-06-29 | 09:10:52

Kommentera inlägget här: