Mitt I Livet...

En dag i Sätaröd...

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag kl 10 skulle vi bara köra o lämna Hanna hos kompisen Wilma som bor i Sätaröd/Degeberga.
Men det slutade med att både jag, Filip o Ida stannade kvar till kl 16.30!!!
Vi blev inbjudna på en kopp kaffe och sen bara blev det att vi stannade...
Hanna o Wilma badade precis hela dagen i deras stora pool.
Filip såg så avundsjuk ut och ville så gärna bada, så Malin satte igång vattenspridaren till honom.
Då var den mycket roligare än poolen så flickorna sprang i den med.
Utan att varken jag eller Malin såg nåt så hade Filip, när Hanna och Wilma hoppat i poolen igen, klättrat upp på stegen och hoppat i poolen!!!!!
Hanna tog mot honom men han fick ju en kallsup i det kalla vattnet och hostade lite och sen lyfte jag upp honom.
Men han nöjde inte sig med det, utan ville i igen trots sin lilla chockerande händelse.
Denna gången satt han i en badring och skrattade istället!!!!

Vi fick hamburgare till lunch och sen somnade Ida på min axel medan jag o Malin stod o pratade, och sen sov hon  vidare när hon fick låna en av deras vagnar att ligga i.
Hon sov nog bara en halvtimme, så nu ikväll var hon astrött och somnade rätt fort efter att hon både duschat och ätit välling.
Filip har inte sovit alls, men höll på att somna på väg hem i bilen...
Värmen under dagen gör också sitt.
Det gäller att man dricker mycket annars kan man lätt få huvudvärk.

I morgon ska vi nog köra till Rinkaby och plocka körsbär.
De är mogna nu och det är sååå gott.
Bigaråer är faktiskt snäppet godare, men det är synd att de är så dyra på marknader så det blir aldrig att jag köper såna...



Kommentarer


Kommentera inlägget här: