Mitt I Livet...

Kalasfirande för Jossa!!!

Kategori: Tårtor

Igårkväll förberedde jag tårtan och gjorde så här:

Först började jag att öppna burken med de konserverade päronen och hällde lite av saften i en liten duschflaska jag har till bakning, och duschade över tårtbotten så den blev fuktig.
Jag märkte att jag inte hade så mycket päronessense till grädden, så då var det ett alternativ att förbättra smaken på sockerkakan också...
Sen mosade jag tre päronhalvor och pressade ur nästan all saft och la på sockerkakan.
Ovanpå päronmoset la jag ut vispad grädde som jag både färgsatt med mycket grön karamellfärg och det lilla jag hade kvar av päronessensen.
Resten av grädden blandade jag med en halv burk Nutella och la det ovanpå andra lagret sockerkaka och spritsade runtom tårtan.
På den sista sockerkakan smetade jag ut ytterst lite av grädden, bara så att den bruna chokladsugarpasten kunde  fastna.
Det bruna locket la jag på försiktigt och jämnade till kanterna.
Som dekoration hade jag gjort tre st päron, en prinsesskrona med silverkulor och siffrorna 32, och bokstäverna GRATTIS i sugarpaste.
Limmade fast bokstäverna och prinsesskronan och lät den stå i kylen över natten.

I förmiddags gjorde jag den klar och limmade dit de tre päronen och spritsade grön kristyr i bokstäverna på GRATTIS.

Så här blev tårtan, och gissa om jag blev glad då Eric gav mig ett bra betyg, plus att han tog 2 gånger!!!!!!



Kommentarer

  • Maria säger:

    Jättefin..Du e duktig på de där..:)Kram

    2011-06-19 | 22:47:45

Kommentera inlägget här: