Mitt I Livet...

Lördag med kalas och kortege!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Vi var bjudna till Jossas kalas kl 12 och jag hade köpt 4 st koppar på Indiskan till henne som hon valt ut själv!!!
Födelsedagstårtan hade jag fått äran att göra och den fick ett gott betyg när vi mumsat på den.
En choklad och pärontårta!!!!



På eftermiddagen körde vi hem till mamma o pappa för vi ville också köra dit och se på den årliga Mc-kortegen, som Jossa med familj skulle se.
De hade bytt håll detta året och körde från Åhus till stan och därmed hade de ändrat på en i år 26-årig tradition.
1996 var det 2400 st som anmält sig till att åka med i kortegen.
Idag räknade mamma till - 308!!!!!!!!!!
Låt mig gapskratta.
Mohahahaha...
Det lär inte vara så många i kortegen (om den finns kvar) år 2015.


Vi grillade korv när vi kommit hem till mamma o pappa igen, snackade en stund och sen kom ytte-pytte-duggregnet som var så smått, men ändå märktes så vi fick skyla oss inne på deras terass.
En stund senare körde vi och jag o Hanna handlade inne på Maxi.
De hade extrapriser på rätt många varor denna veckan.

Hanna har precis somnat i soffan, Filip somnade för en timme sen och en halvtimme innan dess somnade Ida.
Hon hade rätt svårt att somna idag och jag försökte få henne att somna i en timmes tid...
Jobbigt?
Jaaa.
Men det är tur det inte händer varje kväll.

Nu ska jag läsa K-bladet och sen Aftonbladet o Klick!
Sen blir det bingen för mig.

Söndag i morgon.
Inget planerat än så länge.
Jo jag har sovmorgon!!!
Får se hur mycket "sov" det blir på min morgon innan FilleBus dönar in efter han gått upp med Fidde...



Kommentarer

  • Agneta säger:

    Vilken jättegod tårta du gjort. Denna smaken gillar jag allra bäst...

    Kul att ni oxå kom hit. Fast kortegen har nog gjort sitt!

    Kram älskar er.

    2011-06-19 | 17:20:19
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: