Mitt I Livet...

Rent i häcken!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Eftersom Fidde var ledig idag, och (nästan alla) andra som jobbar, så gick jag upp med barnen medan han sov vidare.
Klockan var 7.30 när vi gick ut i trädgården!!!!!!
Varmt i uterummet men inte lika varmt ute, så de fick ta på sig varsin fleecejacka.
Jag fortsatte att rensa ogräs, torra grenar, brännässlor, krusbärsliknande grenar både utan och med sylvassa taggar kände jag...
Fidde vaknade nog efter halv elva och efter en halvtimme till, fick han fixa lunch till alla.
Han klippte gräset och lämnade gräsränder efter sig, för vi brukar inte samla upp klippet utan låter det ligga kvar.
Jag vet inte om det är bra eller dåligt för gräset???
Själv intalar jag mig att det "kväver" gräsmattan lite...
Så när Fidde tog en promenix med alla barnen, passade jag på att räfsa upp allt klippt gräs och efter det fortsatte jag med häcken.
Jag tror att jag fyllt 3-4 sopsäckar med "häck-rens".
Vilken TID det tar att rensa 15 meter!!!

Anitha & Rune kom hit en runda på seneftermiddagen när vi skulle grilla.
Bilen lämnades hemma och hade cyklat hit!!!!
De tyckte att jag gjort jättefint arbete...

Jag tog kort på hur det såg ut INNAN:


... och så HÄR ser det ut EFTER!!!!


Jag är mer än nöjd och tycker att det ser riktigt fint ut.
Snacka om att det kryllade med sniglar där!!!!
Woohooo!!!!!
Tyvärr blev man en snigelmördare...
Jag tror aldrig att jag har sett SÅ många sniglar på en gång.
Hanna o Filip tog en leksaksmugg och samlade ihop några, bara för att se hur många de fick plats med där i.
Den fylldes ganska snabbt!!!!
Hanna hällde ut allihopa igen i häcken - men in till grannen.
Hrm.
Självklart fick de nästintill skrubba sina händer efter den lilla slemmiga samlingen...

Ikväll var Ida o Filip jättesnälla och hade hur trevligt som helst, de var inte så trötta o gnälliga som de brukar vara vid 18.30.
Så när vi sänkt Idas liggdel i spälsängen, eftersom hon reser sig upp och STÅR med händerna hållandes i kanten!, så gav vi välling till båda två samtidigt i sovrummet.
Ida somnade på direkten och sen slumrade Filip också sött.
Hanna somnade efter en timme och Fidde har gått in för en liten stund sen.
Jag ska ta en snabbdusch för det känns som jag har fullt med nässeltaggar på hela kroppen.

Ha en fortsatt trevlig Kristihimmelfärdshelg och njut av långledigheten medna den varar.
Ja sen börjar ju SEMESTERN snart, så detta är bara ett smakprov!!!

Säger jag som är ledig VARJE dag...



Kommentarer

  • Maria säger:

    Tycker oxå du gjort ett bra arbete:) Blev ju jättefint...Trevlig helg...Kram

    2011-06-03 | 12:50:05
  • Agneta säger:

    Åh vad du varit effektiv... Skönt att rensa bort både vildväxtlighet och objudna gäster från trädgården...

    Jag längtar till att pappa och jag är PASSIONÄRER! Hoppas att vi får vara friska och allerta så vi kan pyssla I TRÄDGÅRDEN tillsammans... Den har fått stå tillbaka alltid för annat som vi prioriterat inomhus!

    Kram älskar er.

    2011-06-03 | 20:59:30
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Maria, tack detsamma!!!



    Mamma, hahaha ja passionärer skulle man kanske kalla det!!!

    Jag fick den där "kan-inte-fatta-det-känslan" idag när vi gick ut i trädgården kl 8 och barnen sparkade både boll och gungade. Det känns som att det är en sån tur för våra barn som kan gå ut i trädgården direkt när de öppnar dörren...

    En härlig känsla!!!

    Kram, älskar er!!!

    2011-06-03 | 21:48:04
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: