Mitt I Livet...

Sista baddagen???

Kategori: Livet från hjärtat...

Alltså jag bara älskar sommaren.
Tänk att bara ha sovit 4 timmar och vakna kl 4.55 och vara mer än rätt så vaken när Ida behöver ha sin välling!!!
På vintern går jag nog i sömnen samma tid på dygnet och gör allt efter rutin.
Orsaken måste ändå vara ljuset.
Det är ju hur ljust som helst när kl är 4.
Ibland tror jag att kl är mer än vad den egentligen är.
En morgon såg jag t om lille Kotte komma lunkandes på gräset...

Idag var det för varmt att sitta o äta frukost i uterummet så det fick bli i köket istället.
Kl 9 var vi på väg till Rinkaby för att plocka några körsbär som var mogna sen i början av veckan.
Tre solmogna och jättesöta jordgubbar plus två smultron fick vi också med oss.
Sen blev det biljetter på K-bladet till Tosselilla och därefter en shoppingtur inne på Willys.
Wiihaaa vad kul....
De har ju ändrat om där inne så jag hittade varken det ena eller det andra men det tredje hittade jag innan det ena så det andra fick jag ta på vägen tillbaka där vi var från början eftersom jag missade det då...
Rörigt eller vad?
Typ.

Olivia följde med oss hem och sen åt vi lunch, korvstroganoff o potatis.
Sen när Filip sov fyllde jag poolen och hällde i några spannar varmtvatten så Ida också kunde plaska utan att frysa efter två minuter.
det var lite påfrestande för min rygg att hålla henne med böjd rygg, och eftersom Olivia o Hanna redan plaskat så mycket, så var jag redan så blöt att det var lika bra att jag satte mig ner jag med...
Gissa om de tyckte det var kul!!!!
Jag lekte en lek med de och sa vad de skulle göra och den som gjorde det fortast, vann.
Tex stå på höger ben och klappa händerna ovanför huvudet samtidigt som de skulle sjunga Pippi Långstrump!!!!!
Sen skulle de doppa huvudet i badringen eller doppa vänster öra, nudda tårna på vattenytan m.m....

Ikväll åt vi kyckling och ris med en sås som jag gjorde på gräddfil, curry och kycklingfond som jag värmde i micron så den blev varm.
Hanna kollade på datan och jag gick upp där uppe med Filip o Ida så de fick leka där en stund.
Hanna kom upp till mig och sa att jag skulle kolla på hennes superlösa tand, och nu var den så lös att hon kunde putta ut den vågrätt med tungan.
Jag frågade om jag skulle dra ut den idag, för igår satt den rätt hårt när jag skulle prova att dra, så jag chickade faktiskt lite där.
Hon ville att jag skulle göra det så jag tog tag om tanden och TJOFF så var den ute!!!!!
Jag pratade i telefon med mormor undertiden och hörde knappt vad hon sa eftersom Hanna blev så paff och glad samtidigt, sen fick hon mycket blod i munnen och fick gå ner o skölja.
Då kom Fidde också hem och Filip drog i grinden för han ville ner o säga hej.
Allt på en gång liksom...
Ibland blir det bara för mycket av allt på direkten.


Kommentarer

  • Malin säger:

    Fast jag inte kommenterar så läser jag din fantastiska blogg...

    Kul att se hur ni har det...

    Önskar er en skön helg, fast det ska regna...

    Kram

    2011-07-01 | 05:22:54

Kommentera inlägget här: