Mitt I Livet...

Sjusovare...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår morse var alla barnen några riktiga sjusovare!!!
De sov till 8.49!!!!
Filip o Ida låg visserligen intill mig för de hade sovit oroligt under natten/morgonen.
Men 8.45 har de inte sovit till på jag vet inte när!!!
Vi åt frukost och sen ringde jag syster för att höra om de skulle följa med in till stan som jag planerat sen innan.
Vi parkerade på Domus och gick till HM.
Sen blev det både Cubus o Indiskan, och i klädväg hittade jag två par av mina favvoleggings i jeans, två klänningar, en mascara och present till syrran.
På Trendie köpte vi köttbullar o pommes till barnen och jag tog en kalkonsallad med tzatziki o en bulle.
Hanna köpte en mjukglass med chokladdopp, Filip o Ida delade på en liten i bägare.
Sen körde vi till Maxi för jag behövde en hel del där både till tårtan och till kylen.
Meeeeen....
Vi blev inte långvariga där inne.
Denna gången blev jag så irriterad på en viss dotter som bara tjatade o tjatade hela tiden på at hon ville köpa det och det och det och hon hade minsann visst det pengar så det räckte med en 5-krona för ett stort set med både leklera, formar och uttryckare!!!
Jag sa att det finns inte en chans att det kostar 5 kr.
Hon gav inte sig och gick iväg o hämtade skylten där det stod 5 :-...
FÖR LERA!!!!!!!!

Det blev kallingar till Filip, en matta till uterummet och nåt annat smått o gott, men det jag egentligen skulle ha orkade jag inte gå o leta efter för att evigt tjat.
Det var nästan så att jag fick skoskav i öronen...
Hade inte Jossa o Elias följt med till Maxi så hade jag nog gått ut igen efter tre minuter.

På kvällen åt vi bacon, spaghetti, broccoli, pastasås som jag gjort på "Soltorkade tomatdressing" och på vanlig grundsås, och den blir sååå god!!!!!!
Sen hade vi majskolv efteråt.

Fidde gick in o la Ida, sen somnade jag Filip och då körde Hanna o Fidde o lämnade tillbaka släpet vi lånat av Robban.
Jag satte mig i uterummet och började på dekorationen till tårtan jag ska göra till systers kalas i morgon.
Hon har beställt att smakerna ska vara choklad och päron, så jag får se hur den blir...

Om en stund kommer mamma hit och hämtar Hanna.
Hon ska sova över hos mamma o pappa idag och hon har redan packat sin väska med det hon ska ta med sig.
"-Hoppas de inte glömmer att det är fredagsmys idag så jag får köpa godis!!!"

Ikväll när Fidde kommit hem, har han EN VECKAS SEMESTER framför sig!!!!!!!!!!
Men det blir en fullspäckad vecka, med början ikväll.
Fredag = Köra loppisgrejor
Lördag = Kalas hos syster, loppis
Söndag = Andys?
Måndag = Checka shoppinglistan till Tyskland
Tisdag = Tyskland med syster, pappa o Sabina, packa inför morgondagen
Onsdag = Liseberg med Anitha & Rune
Torsdag = Till Rinkaby för mamma o pappa åker till Turkiet på lördagen, fixa inför midsommarafton
Fredag = Midsommarfest här med familjerna Jonas o Sabina och Susanne o Krister

Så ehum... så mycket semester lär det inte bli för honom, hehe...

Det får bli en semestertårta för honom om sju veckor istället då han ska ha tre till!!!!!!

Ha en trevlig fredag med massa god mat och dryck!!!
♥  Kramelikram ♥


Kommentarer

  • Görel säger:

    På semestern ska man ju ta det luuugnt!? Fast ibland är det roligt när det är "späckat"! Visst?

    2011-06-18 | 09:59:35
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Maria säger:

    Inte så där mkt sem men roliga grejer ju på schemat:)) Kram

    2011-06-18 | 15:12:27

Kommentera inlägget här: