Mitt I Livet...

Sveriges nationaldag!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag var det visst ett nationaldagsfirande här i byn!!!
Men det var inte vi på.
Vi lekte, solade och badade i poolen istället!!!
Ärligt talat så hade jag inte en tanke på firandet.
Får bli nästa år istället.
Kanske...

Ja idag var det så varmt att jag sa till Hanna att jag skulle blåsa upp vår pool så de kunde få bada.
Gissa om det hördes "Jippie vi ska få bada i poolen!!!" hela tiden???
Jag satte igång med att blåsa upp poolen och jag säger bara fifäään vad jöbbit!!!!!!!
Undrar hur många liter luft jag fick dit???
Hanna ville hjälpa till och blåste typ 10 gånger, sen pallade hon inte mer.
När den var klar fyllde jag den med 10 cm vatten från slangen, sen hällde jag i 4 spannar med varmtvatten så de kunde vara i o bada en längre stund.
Ida hasade sig fram och jag lyfte i henne så hon fick plaska med fötterna.
Men det nöjde inte hon sig med såklart, utan slängde sig liksom framåt med armarna och ville plaska med dom med.
Jag tog av henne blöjan och tröjan, gick i poolen och satte mig ner med henne i mitt knä.
Det var sååå gött!!!!!!
Hanna o Filip skrattade och busade hela tiden och Ida var också jätteglad över att få plaska med vattnet.
Nu ikväll såg jag att lite av gräsmattan och sandlådans leksaker ligger i poolen!!!!!

Imorgon skulle det visst regna hörde jag.
Tur jag plockade in tvätten och kläderna som låg slängda lite här o där...

Hanna ska till skolan i morgon och träffa sina fröknar och se var hon ska gå nånstans.
Fidde jobbade idag så han är ledig i morgon, så både han, jag och alla barnen ska följa med henne dit.

Ja nu är ju B.B slut och det blev Simon "Björnen, Simpan" som vann - som jag trodde från början!!!!
Så då behöver jag inte vara uppe till 23 varje kväll utan ska gå in redan nu...

Kramelikram från mig ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här: