Mitt I Livet...

Tredje dagen mitt i sommaren!!!!

Kategori: Hanna, Filip, Ida

Vilket fantastiskt och otroligt varmt utomlandsväder det har varit idag!!!!!!!!!
Barnen har sprungit nakna mesta delen av dagen och både lekt med vatten i vattenkanna, spann och på kvällen fick de springa i vattenspridaren!!!!
Idag har jag faktiskt kunnat sola, eller ligga ner några minuter medan Hanna puttade fart på Filip när han gungade och Ida sov.
Filip har sovit ute i vagnen under vårt fina Japanska körsbärsträd där det var lite sol och mest skugga.
Ida ville inte somna så hon fick sitta på filten och leka istället.
Men hon kröp ut på gräset och undersökte de avfallna löven...
Mamma, tycker inte du att hon är lik Jossa skitmycket här???


Filip fortsatte sova i vagnen medan vi gick till affären.
Där inne vaknade han.
Han hade haft sin gosefilt över halva ansiket och eftersom det inte finns nåt solskydd på vagnen fick jag improvisera och hänga en filt så han inte fick solen på sig.
Men när han hade vaknat, kom jag på att han bara hade en blöja på sig!!!!!
Ja ja.. är det sommar så är det!!!!!

Idag hade vi en BÅLGETING i uterummet och först visste jag inte det, för Hanna sa att hon skulle ta flugsmällaren och slå ihjäl en bautastor geting.
Jag kollade på rutan där jag hörde henne slå, och den VAR verkligen stor så jag sa till henne att hon inte fick döda den, utan akta sig istället så den inte stack henne.
Jag tog en sko! och tryckte den mot getingen, för jag vågade faktiskt inte riskera att den inte dog om jag slog på den med flugsmällaren.
Den var lika lång som Hannas tumme!!!!!!


Idag har det varit så varmt att barnen t om ville vara inne ibland.
Det var för varmt!!!
Det är ju så de gör utomlands mitt på dagen - tar siesta.

Filip o Hanna sprang omkring i trädgården sprillandes nakna eftersom det kändes lite överflödigt med kläder, och vad kan vara mer "somrigt" än att se glada barn leka med vatten och skratta hjärtligt när de får en dusch kallt vatten över sig????!!!!!!

Ha en fortsatt trevlig helg, kramar från oss ♥




Kommentarer

  • Agneta säger:

    VILKET UNDERBART KORT MED ALLA TRE BARNEN... vill du vara snäll och skicka det till mig?

    Kram älskar er.

    2011-06-05 | 22:21:51
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Ja det är bara synd att Hanna skulle vissla precis här...

    Kram älskar er!

    2011-06-06 | 22:09:22
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Görel säger:

    vilken sommarhärlig och fin bild på barnen!! //Kram

    2011-06-08 | 10:25:38

Kommentera inlägget här: