Mitt I Livet...

Dagens händelser igår!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

En sovmorgon som hette DUGA.
Ida vaknade inte förrän 07.19 och Filip 07.32!!!!!!!
Hon som annars har vaknat 05.30 4 morgnar i rad nu.
Jag var ju nästan utsövd, hahaha.
Egentligen var det ju min sovmorgon, men när jag hade tagit upp Ida och hon legat en stund o myst på min mage, och Filip vaknade senare, så kände inte jag mig mer trött.
Fidde var på väg upp och då gick jag med upp o sen fick jag ett ryck o bakade scones.
Så gott var det!!!!
Jag, Fidde o Filip gillade det, men inte Hanna.
Hon ville hellre ha en sån där rund vetekaka - med bara smör.
Inget pålägg.
Sååå tråkig macka...

10.45 körde jag med Hanna o Filip till fotbollsträningen medan Fidde stannade hemma med Ida.
Filip älskar att följa med och få springa av sig 1½ timme, men igår blev han trött efter 1.10 timme och då satt han resten av tiden i mitt knä och kollade på teletubbies i min mobil.

På eftermiddagen kom Anitha o Rune hit o käkade våfflor med glass, grädde och sylt.
Hanna bjöd på hennes egen bakade kaka och hon fick beröm för den.

Senare på kvällen satt jag i min lilla vrå och sorterade alla korten i de mappar jag har i datorn.
De har legat lite här o lite där i "Gamla bilder" och det allra lättaste är ju att ha alla januaribilder från -09 i en mapp med "Januari - 2009", alla bilder som är tagna i mars förra året i en mapp med "Mars - 2010" osv.
Men så har de alltså inte legat, men det gör de NU!!!!!
Jag har så fint i min BILDMAPP och det är fan så mycket lättare att hitta korten, hahaha!!!
Ja ja man lär sig med tiden och när man HAR tid...

Vad gjorde jag sen?
Jag skrev upp fler foto som jag ska beställa!!!
Helt otroligt pinsamt egentligen att inte orka bry sig om att ha "färska" kort på det som hänt inom en 3-års-period.
Men jag har haft en tanke på vad det kan ha berott på.
Orsaken kan ha varit det som hände i juli - 08.
Vi åkte till Turkiet i september samma år och då tog vi en jäkla massa kort.
Men efter det är det helt finito.
Jag har inga beställda kort sen dess...
Nada. 
Men på det får bli ändring nu, för fy fasen vad dyrt det kommer bli när allt ska betalas.
Idag fick jag förresten en leverans från Fuji, men bara halva beställningen, så resten hoppas jag på att den kommer i morgon.
Idag fick jag tex alla korten från Hannas Prinsesskalas som hon hade den 6:e februari i fjol, och eftersom kameran inte var inställd på att ge bra bildkvalitét, så är vissa, eller de flesta i sämre skick. 
Men Hanna bryr ju som tur är inte sig om det, hon tyckte det var jättekul att kolla på korten.

Här är några:


Man måste inte vara glad på alla kort...



 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Vad duktig du är som tar hand om alla kort.

    Anders och jag var så duktiga för ett par år sedan och fotade och fixade..

    Nu efter varje barn vi har fått har vi blivit sämre och sämre..

    Vi passade på att ta ett gruppfoto på de 3 mindre för ett tag sedan...

    Det är det färskaste vi har på dem.

    Skulle behöva ändra vår fototapet oxå i hallen,där är ju bara 3 barn på den...

    Ja man hinner inte med allt..

    Vad duktig Hanna var som bakade en fin kaka...

    Det kan jag säga det skulle Emil som är lika gammal aldrig göra..

    Han vill gärna vara med och baka,men kan inte hitta på eget recept...

    En framtida bagerska kanske???

    nej nu ska jag sluta terrorisera din blogg...

    Ha en skön dag och en härlig vecka...

    Kram från mig

    2011-03-15 | 05:15:19
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Görel säger:

    Vilka söta "sessor"!!

    2011-03-15 | 20:10:20
  • Maria säger:

    Vilken energi du har på morgonen:)Mmm gott me nybakta scones..Fina sessor:)) Kram

    2011-03-16 | 18:53:56
  • Jennie säger:

    Malin, det är sååå roligt när du och alla de andra "terroriserar" min blogg med massa fina kommentarer... Alltid kul att läsa ju!!!

    Du får fråga Emil om han kan göra en egen kaka med ingredienser som han själv får välja. Jag tror han hade gjort en om han hade chans.

    Foto ja, nu har jag hela köksbordet fullt med kort, ramar och album!!!



    Kram!!

    2011-03-16 | 21:20:30
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Görel, ja de var så söta och härliga så!!!

    Kram.

    2011-03-16 | 21:20:56
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Maria, sån energi har jag bara på helgen - om minstingarna har sovit till minst sju, så det är en önskan VARJE helg...

    Kram!!!!

    2011-03-16 | 21:22:08
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Josefine säger:

    Jag behöver aldrig in och lägga mina foton i rätt bildmapp för dom kommer automatiskt rätt när jag för över dom från kameran till datorn, riktigt bekvämt och skönt. Så jag har ganska många foton från 2004 och 2006 och sen alla månader från 2007-2010....det blir några stycken det!!!!

    Kanske också får ta och sitta ner och se vilka man ska förstora och framkalla, fast jag tror att jag ska ta nya foton på grabbarna och förstora det, känns lite roligare att ha ett "färskt" foto på dom istället!!!!

    Kramisfotis!!

    2011-03-17 | 22:33:36
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här: