Mitt I Livet...

Bloggtorka...

Kategori: Livet från hjärtat...

I onsdags orkade inte jag skriva nåt i bloggen, för efter jag lagt Filip så kollade jag på Halv Åtta Hos mig.
Sen efter det var det Mästerkocken, och jag tyckte det var på tiden att Björn åkte ut.
Han har ju hängt löst ett par gånger nu.
Jag hoppas att min namne Jennie som bara är 18 år, vinner.

Idas album är äntligen helt klart nu och igår kväll blev jag helt klar med Filips album med.
Skrev text till korten och ska bara sätta in lite fina klistermärken här och var som piffar upp det lite till.
På ett sätt är det skönt att ha nåt att längta till på kvällarna när barnen somnat och sitta och hålla på med sånt. Men vad skulle man göra sen när det pusslet var lagt? 
Tur jag kom på att vi hade fyra till, hahahaha!!!!
När Ida somnat på eftermiddagen vid 14.30, gick jag, Hanna o Filip ut här ute och började göra fint i rabatterna.
Hanna samlade upp det jag hade räfsat bort och lagt i en hög.

På torsdagskvällen åkte jag o Hanna till klubbstugan vid fotbollsplanen för det var dags att prova träningsoveraller.
Det ska passa de nästa år med så därför tog jag en stl större till henne och det fick bli i 140.

Fredagen började med att Jossa knackade på dörren lite efter halv åtta och en stund senare var vi på väg till stan för hon hade bjudit mig på en VIP-shopping på HM med frukost!!!!!!
Det bjöds på halva frallebullar med skinka eller ost, o så fanns det ett kakfat med massa kakor på.
Hanna hade haft kakfrukost den dagen, haha...
Det kändes lite konstigt att kunna handla på HM så tidigt.
Jag hittade ett par gråa mysbyxor och det blev ganska billigt.
Nästan gratis faktiskt för jag betalade bara 19 kr!!!!!
En runda på KappAhl tog vi med.
Där köpte jag ett sånt där fint armband för att stödja Hjärt & Lungfonden.
Älskad pappa har ju opererat hjärtat...
En ny pyjamas följde också med hem.
På kvällen åt vi tacos och för första gången orkade jag bara en...
Tacos är egentligen en nyttig maträtt, det är ju bara köttfärs och en väldig massa grönsaker!!!
Sen finns det ju TILLBEHÖREN.
Riven ost, guaccamole, salsasås, chips, cremefraiche eller gräddfil och så sist med inte minst: TEQUILAN...

Idag, lördag, körde vi och köpte nytt golv till hallen.
Mamma o pappa ska komma hit i morgon och hjälpa oss att lägga både det och golvet i det nya rummet.
Det ska bli så kul att se hur det ser ut när allting är klart och bara till att sätta in det vi ska ha där inne.
Saker som är i garaget ska vara där inne istället, så det blir bättre plats i garaget.
Som det är nu vet jag inte var nånting är längre.
Letar jag efter en sak, så hittar jag en annan som jag letat efter en annan gång, osv.
Nu ska allting ha sin plats och det ska vara lätt att hitta det på en gång.
Man skulle haft en sån där tavla där man ritar runtom varje sak man hänger upp på väggen, så när man tagit ner typ tio olika saker så ser man vart de tio sakerna ska hänga meddetsamma.
Typ som de har på en bilverkstad eller nåt...

Vi har kollat på en ny bilstol till Ida med som hon ska ha, en BRITAX blev det.
Hon är snart för lång för den hon sitter i nu och som hon suttit i sen hon föddes.
Lilla snäckan är 6½ månad nu ju...
Sen får väl hon överta den som Filip har nu och då måste han ha en sån som Hanna har nu, eller då sitter hon kanske på en sån där bilkudde???
Vi storhandlade på Maxi och medan Hanna lekte i lekrummet, sov Ida i vagnen som jag körde och Filip satt i vagnen som Fidde körde och den fylldes med varor som liten kille ville ta tag i hela tiden.
Långa armar och stor vilja... hmmmm.
Vi käkade en jättegod kebabtallrik där och sen åt barnen bara nåt lätt nu ikväll.
Filip, Ida o Hanna åt gröt.
Sen hade Fidde gjort LANGOS ♥ till honom och mig med alla tillbehör, gräddfil, svart rom, rödlök, skinka och riven ost!!!
Det var riktigt gott men det hade nog varit snäppet godare med vitlök på, så det får bli nästa gång!!!
Langos är det godaste jag vet på marknader eller var det nu finns.
När det är Kristianstadsdagarna köper jag alltid en sån en av dagarna vi åker in.
Men det är så jäkla dyrt.
Ska man ha skinka, vitlök, räkor, ost, lök, rom och allt det goda så kan det kosta upp mot 70 spänn!!!!!
Rena rånet egentligen.
Men gott är det.

Nähäpp, nu drar det mer i ögonlocken nedåt än vad jag orkar hålla de uppe så dgas att borsta gaddarna och tvätta av mascaran, sätta in öronpluggen, hoppas att barnen sover gott och så ska jag längta till min sovmorgon som jag har i morgon!!!

Förresten... glöm inte att skruva fram klockan en timme!!!!!!!

Kram på er mina vänner ♥



Kommentarer

  • Malin säger:

    Hej...

    Jag har saknat dina inlägg, kikar här inne varje dag...

    Vad du har hittat på en massa grejor den här veckan...

    Hurra att du stödjer Go Red...Det behövs verkligen.Jag har inhandlat halsbandet.

    Langos har jag faktiskt aldrig smakat.

    kanske man ska göra det nu på Kristianstadsdagarna...

    Låter fantastiskt Gott!

    Du får en stor kram av mig oxå....Kram Malin

    2011-03-27 | 06:11:58
    Bloggadress: http://smurffyhr.blogspot.com
  • Agneta säger:

    Det var ett låååångt inlägg...Nu har du skrivit för 14 dagar framåt!!!

    Kram älskar er.

    2011-03-28 | 18:58:53
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Haha Malin, jo jag vet att ni kollar rätt ofta och jag försöker skriva varje dag om nåt. Men nu har jag hållt på med korten ett tag som tagit min bloggtid, men nu är jag äntligen klar så nu lär det bli fortsatt skriverier här på kvällarna!!!

    Kram och tack för att du gillar den!!!!

    2011-03-28 | 20:09:34
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Mamma, ja det blir lätt långa inlägg när jag inte skrivit på länge...



    Kram älskar Er!

    2011-03-28 | 20:17:59
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: