Mitt I Livet...

Efter kalla dagar kommer några varma...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse var vi på vårdcentralen redan kvart i åtta för jag skulle lämna blodprov.
Måste kolla så min medicin har hjälpt till att sänka kolesterolet.
När jag fick veta att jag var gravid med Filip, så slutade jag med tabletterna, och eftersom jag blev gravid med Ida två månader efter Filip föddes, så hade jag ett stort uppehåll - på 27 månader!!!!!!!
Det är en väldigt lång tid...
Men nu har jag ätit dom i tre månader och hoppas värdet har sänkts lite iallafall.
Doktorn ska höra av sig när han fått veta resultatet.

När vi kom hem åt vi frukost, eller Filip åt knappt nåt.
En halv macka som han mest satt o petade i tills han slängde den på golvet.
Gröt ville han inte heller ha.
Han tog väl typ tre skedar och det var motvilligt, sen slängde han skeden på golvet och ville resa sig.
Ida somnade och vi gick upp där uppe och lekte en stund.
När hon vaknade nästa gång tog vi på oss och gick bort till apoteket.
Det var så fint väder och inte kallt så man frös precis.
Till lunch åt inte Filip mer än två skedar.
Han drack ett halvt glas mjölk, sen ville han sova.
Han fick sin napp och sen somnade han nog på två minuter.
Jag la Ida med samtidigt och sen sov båda barnen i 1 timme!!!
Trodde Ida skulle sova längre, men tror att Filip väckte henne när han vaknade.
Jaja, det gjorde inget för sen var det så fint ute så jag tog på Ida och satte henne i vagnen, Filip hade så bråttom att han ville gå ut utan varken strumpor, skor, vårmössa eller jacka...
Men vi kom ut tillslut och barnen hade kläder på sig för vädret, och sen spelade vi fotboll på baksidan.
Hanna o Filip lekte i sandlådan medan jag o Ida mös i en liten lä-hörna.
Jag satte upp Filips gamla gunga som han hade i fjol och satte Ida i den.
Hon tyckte det var jättekul att gunga och det var mer och mer roligt ju mer hon skrattade när Hanna skojade med henne.
Jag filmade henne och jag har aldrig hört henne skratta så länge och mycket nångång.






Myset, gungandet och vädret tog ut sin rätt, och hon blev både trött och gnuggade ögonen, så hon fick sin napp o sen somnade hon och sov gott i vagnen, 1½ timme medan solen värmde oss. 
Fidde kom hem och eftersom vi redan var ute så stannade han också ute och fixade med det han hade köpt.
En ny vattenslang och lite olika munstycken.
Till middag hade vi kokt ägg, rostat bröd, keso, yoghurt, mjölk och kaffe.
Filip åt som aldrig förr.
Han åt en halv tallrik gröt, lite yoghurt, ett ägg, tre skedar keso och drack ett halvt glas mjölk!!!!!!!!
Man ska nog inte oroa sig över att barnen inte äter som de brukar alltid.
De kan väl också ha sina "är-inte-så-sugen-på-mat-just-nu"-dagar precis som vi vuxna har ibland, och sen när de väl är hungriga så äter de.
Men det är ju vår naturliga instinkt, att de ska äta.
Helst ska man lägga upp mat på derqas tallrik och helst ska de äta upp allt, fast de är mätta efter halva...
Vad säger man då?
"- Du kan nog inte vara mätt än, du har ju bara ätit halva!"
Jag försöker låta bli att tjata på Hanna om vad hon har eller vad hon inte har ätit, men ser man att hon bara tagit tre små köttbitar o bara en liten potatis, så kommer ju funderingarna om hon verkligen är mätt...

Oj vad jag spårade ur här plötsligt...

Just nu sitter jag i soffan och njuter av vårt fina tvrum med de nya ljuspunkterna på väggen.
"En Unge I Minuten" är på tv;n.
Hanna och Filip gick in vid 19.15 men det dröjde en lång stund innan han väl somnade.
Ida somnade inte heller förrän bara för knappt 30 minuter sen.
Jag o Fidde har precis druckit en kopp kaffe, nej visst fasen, jag har glömt bort att dricka mitt så det är nog kallt nu...
Ja så går det när man är mer intresserad av att blogga, hahaha!!!!

Ha en trevlig tisdag i morgon ♥
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: