Mitt I Livet...

Första lördagen och söndagen i mars...

Kategori: Livet från hjärtat...

I går åkte vi in till stan för Hanna behövde nya t-shirts för jag gjorde en rajd i hennes låda med tröjor.
Jag tror jag slängde ett tiotal som var för små, för urtvättade och inte så fina längre.
En skjorta och en topp hittade jag till henne.
Wow, inte riktigt vad jag hade hoppats på...
Tycker inte om att HM har ändrat om så mycket som de gjort.
Jag är helt lost där inne nu.
Visst behövs det förändring i affärerna så folket lockas att gå in där, men att totalförvilla mig så in i bomben är väl ändå att ta sig vatten över huvudet????
Till Filip hittade jag såklart desto mer.
Men så brukar det bli.
Det man SKA ha, ser man inte - men man ser alltid allt annat det man INTE tänkt köpa...

Jag och Hanna tog bilen medan Fidde gick med vagnen och två sovande knattar ner till Yllan där vi besökte UNDERBARA BARNMÄSSAN och Filip fick träffa KOSSAN KALVIN!!!
Han tycker det är så kul med kossan som är på mjölkförpackningen, men när han såg den "live" så skrattade han först i en sekund, men det övergick fort i en mer allvarlig min och så drog han mig i handen och visade att han ville gå därifrån. 



Idag är det den 6:e mars och jag har funnit viljan och glädjen med att vara ute igen, haha.
Solen har visat sina bästa sidor hela dagen, och så här länge jag varit ute idag var nog 4 månader sen sist!!!
I morse fick jag sovmorgon medan Fidde gick upp med barnen.
Han har lördagar som sovis och jag har söndagar ♥.
Det är skönt att får sova ut de timmarna på morgonen.
Men även ifall jag har öronproppar i bägge öronen då, så hör jag det lilla minsta gnället, skriket eller vad det nu är, så helt avslappad och utsövd blir jag tyvärr aldrig.

I förmiddags var Hanna på fotbollsträning med Fidde och Filip.
Vi brukar turas om där med att följa med henne, och nu tar vi med lillkillen med så han får rasta av sig på det stora golvet.
Jag städade, bytte i sängen, vattnade blommor, dammsög och plockade undan här hemma undertiden de var iväg och Ida sov gott i flera timmar.
Vi åt falukorv med päremos till lunch och sen var det Fillebus tur att sova.
Ida vaknade och så fick hon äta lite.
Fidde tog tag i att rengöra grillen och kollade vilka saker som behövs slängas o köpas nya.
Tex vattenslang, munstycke och upphängning.
Jag kom på att jag saknar en sak som kan föra med sig en viss smitta...
Nånting de flesta också gör så fort en börjar.
Kom ni på det???
Sen tänker ni: Ja just det ja!!!
KLIPPA GRÄSMATTAN!!!!!!!
Snacka om att det är en sak som lockar andra.
Först hör man ingenting.
Sen hör man EN som klipper.
Efter 10 minuter så hör man minst TRE!!!
Eller hur?
Så visst är det en viss smittorisk med att dra fram den ur längan...
Mensen


Jag tog på Ida overallen och satte henne i gåstolen här utanför.
Precis som jag gjorde med Filip i fjol.
Han ÄLSKADE att komma ut och sitta i den stolen och titta på allt som fanns runtomkring.
Nu springer han runt och tittar på allt han vill istället!!!
Ida blev trött så hon fick lite välling och sen gick jag en runda med henne i vagnen.
Fidde och de andra två barnen spelade fotboll på baksidan av huset och det var såå skönt att vara ute.
Vi gick till affären, ja allihop utom lilla Ida såklart hon sov ju, men Filip gick hemifrån till affären och hem igen!!!!!
Han är riktigt duktig på att gå och så länge han orkar så får han.
Vagnen har ju alltid plats för en till!!!

När vi kom hem igen gick Fidde in och började med maten.
Marinerad fläskfilé med klyftpotatis och sås (men såsen gjorde jag)
Jag, Hanna o Filip stannade ute och hjälptes åt med att ta bort mossa mellan stenplattorna till uppfarten.
Vi har ju en sån där "mossrensare" på pinne och det går rätt smidigt och fort om man kan dra den i raka rännor liksom.
Den funkar inte lika bra på plattorna här utanför dörren eftersom de ligger i en vågig form.

Efter maten förberedde jag efterrätten som var:
Vit chokladmousse med slät hallonsås
Fidde tycker inte om såser där man känner kärnorna i, så han var lite motvillig till hallonsåsen först.
Men när han smakat den - tog han OM!!!!!!
Jag tinade hallonen och blandade de med lite socker sen mixade jag det.
Sen hällde jag såsen i en finmaskig sil och silade bort kärnorna, fast jag sparade dom till mig, haha.
Så den superlena såsen satt som en smäck både för Hanna, som dessutom gav mig full pott, och så Fidde som till och med tog om!!!
Filip tyckte också om såsen.
Han ville ha resten som fanns i skålen när vi ätit upp, så han gav nog också full pott!!!

Nu sover alla mina hjärtan utom det största.
Vi sitter o kollar på B.B.
En ska åka ut idag och de nominerade är:
Katerina, Cilla och Sanna.
Jag tror att Katerina åker!!!!!!

Kommentarer

  • Görel säger:

    Jag längtar med till den där gräsklippningen!

    2011-03-07 | 09:04:29
  • Maria säger:

    Vilken härlig helg:)) Jobbat här heeela helgen o inte kunnat njuta av våren..Men hoppas ju på fler såna härliga dgr..Kram

    2011-03-07 | 15:50:16
  • Agneta säger:

    Ni har ju hunnit med mycket denna helg, t o m njutit av solen...

    Ja av alla onda ting, får jag välja mellan snöskottning och gräsklippning, väljer jag oljudet från gräsklipparen!

    Kram älskar er.

    2011-03-07 | 18:58:34
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: