Mitt I Livet...

Igår och idag...

Kategori: Livet från hjärtat...

Tisdag.
Hanna var på dagis och när hon slutade där följde kompisen N med hem som de bestämt sen innan.
På kvällen kom mamma o pappa hit för att fortsätta med listerna.
Jag o mamma körde till Tormestorp i Hässleholm för jag skulle köpa en cykel till Hanna.
Hon har en 16" nu och den är alldeles för liten för henne så det var dags att köpa en större.
Det var ingen ny utan en som vi sett på Blocket.
De hade även en liten blå 12" och jag sa att den kunde Filip ha snart så jag ville ha den med.
300 kr per st, men efter jag prutat så fick jag de två för 450 kr!!!
Hanna blev jätte-jätte-jätteglad när hon råkade se när mamma lastade ut cykeln ur bagageluckan och skrek väl till av ren glädje, så tyvärr vaknade både Ida och Filip igen och gallskrek!!!!!!!
Hon fick ta på sig och komma ut och provcykla o se om hon kunde.
Den var ju större och i början känns det ovant med nya saker.
Men hon cyklade bra.
Hon såg bra ut också med den storleken på cykel.
Det får vara en typ "slit-och-släng"-cykel tills hon inte kan ha denna mer, sen får vi väl köpa en sprillans ny.
Men egentligen, eftersom hon blev så jäkla glad för denna, som dessutom var begagnad sen innan, så räcker det säkert gott o väl med en 24" begagnad sen med???!!!!

Idag onsdag skulle vi köra till dagis 7.45, men det fanns en liten gosse här som inte hade en tanke på att vakna - förrän 7.40!!!!!
Upp o byta blöja, ta på kläder, ta på ytterkläder, in i bilen och sen till dagis.
Efter dagis följde hennes killkompis L med hem.
Vi stannade ute en stund och jag o Filip samlade ihop löv och grenar som vi la i en sopsäck.
Hanna o L hoppade på studsmattan, lekte i sandlådan och när de sen lekte här inne och skrattade högt när de tassade ner för trappan, så undrade jag vad de hade hittat på för bus.
Då ser jag L som har tagit på sig Hannas Askungenklänning och höll en väska i handen som tillhörde klänningen, hahaha.....
Han var så söt!!!!!!
Till mellis åt vi björnbärskräm och digestivekex och drack mjölk.
Senare körde vi hem honom och stannade kvar en stund hos de.
Ida ville ju inte somna hemma så då kunde hon lika gärna vara vaken hos kompisen och leka med nya leksaker och bli lite piggare tills hon skulle lägga sig, som idag blev tidigare än tänkt, redan 18.30.
Hon höll på att somna i pappas famn (han ska borra i väggen idag till listerna på tegelväggssidan) när vi satt och åt en onsdagsstek med potatis, sås, ättiksgurka och gelé.
Jag hade kokt den i 4 ½ timme så köttet ramlade nästan sönder när vi skulle lägga upp det på fatet o det var såååå gott.
Så efter Ida fått mat, fick hon ny blöja och pyjamas, sen en flaska välling och hon somnade på bumsen med nappen i munnen ♥
Filip är så söt innan han ska lägga sig.
Han får sin napp och meddetsamma går han in till sin säng och tar sin gosefilt och går omkring här hemma med den mot sin kind o myser...

Nu är det Sveriges Mästerkock och jag ska se klart det, så tjingeling på er så länge!!!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Vilket fynd du gjorde i mina hemmatrakter:))Helt ok me begagnade cyklar-tycker ja..iaf i era barns åldrar...Kram

    2011-03-30 | 22:30:53
  • Mona säger:

    Hej! Har kommit in på din blogg genom att jag sökte på Kell-immuniseringe...Födde igår fram vårt barn som dog i v.19+4...känner att jag vill höra av mig till dig men inte skrämma upp dig på ngt vis. Kanske kan skriva på en mailadress? Barnet i magen visade bara lite tecken på högt flöde på mån o på fre på vanligt bm-besök var hon död i magen. Jag har 3 olika antikroppar. Skulle vilja veta mer om din. Vad jag har fattat så är inte dina titrar jättehöga? Mina låg runt 256. Vi har gått på Östra i Gbg. Fick även en dos av gammaglobulin i dropp, har du fått det? Vill gärna vet mer om ditt fall!

    Vi har en grupp på familjeliv om du vill ansluta dig?

    Mvh Mona

    2011-03-31 | 18:23:17
  • Agneta säger:

    Ha, ha det tog ett tag innan jag förstod vem Hanna hade tagit med sig hem! Trodde förstås att det var flick-kompisen på L och inte pojk-kompisen!

    Kul att de två kan leka så bra.

    Kram älskar er.

    2011-03-31 | 19:13:36
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: