Mitt I Livet...

Lördag den 12:e mars!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

+10,4 grader har vi haft som varmast idag!!!!
Såååå gött alltså så det är inte sant.
Man ser ingen snö kvar nånstans och solen har visat sig nästan hela dagen.
När Fidde vaknat körde jag till ÖB o handlade 6 förpackningar med 12 toarullar i varje.
Skitbilligt, det kostade bara 25 kr/st.
Det är ju en förbrukningsvara som går åt så det gäller att passa på.
Sen körde jag till Cheapy och köpte 4 förpackningar klickgolv som vi ska ha i det renoverade rummet.
Väggfärgen "Kakao" hittade jag på inne Rusta.
Hoppas bara att färgen blir snygg nu...
Nåt som också går åt här hemma är hushållspapper.
Men vi köper alltid en stor rulle på Biltema för 69 kr så räcker det ett bra tag.
En sån rulle och en cykelhjälm till Filip blev det där.

När jag kom hem och lastat av allting, var det så skönt väder att jag bestämde mig för att ta Hanna o Filip på en cykeltur i byn.
Märkte att jag behöver pumpa däcken...
Cyklade förbi syrran men de verkade inte vara hemma, bilen var borta.
Hemma igen fortsatte vi att vara ute och sparka fotboll.
Filip hittade en mjuk plastboll som han sparkade på medan jag o Hanna hade en lite hårdare.
Fidde höll på med maten undertiden vi var ute och Ida sov.
Han hade gjort fläskfilégryta med ananas, svamp, curry och pressad potatis.
Det är alltid så gott när man slipper göra maten själv.
Jag njuter på ett helt annat sätt liksom.
Ida åt också med oss, kyckling med grönsaker.
Hon smakade potatismos för första gången idag!!!
Ojojoj vad hon grimaserade, haha.

Sen tog Fidde hand om disken och jag bytte blöja och tog på pyjamaserna på Ida o Filip.
Hanna hade bakat en alldeles egen kaka idag medan jag hade varit iväg.
Hon hade själv tagit fram precis allt hon ville ha i kakan och hade även mätt upp och hällt i alla ingredienser själv utan någon hjälp.
Fidde hade bara bröat bakformen och satt in den i ugnen.
Receptet kommer i morgon för nu orkar jag inte skriva mer!!!

Godnatt o sov gott mina vänner!!!!!!



 

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Vilken "hinnamedmycket" dag ni haft! Ja nu måste väl ändå våren vara här. Denna första värmen är så gó och skön!

    Kram älskar er.

    2011-03-13 | 13:56:33
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: