Mitt I Livet...

Tänkandet går inte så bra på kvällen...

Kategori: Livet från hjärtat...

Idag körde jag in med barnen till ÖB och köpte bla varsitt album till Ida, Filip o Hanna.
På kvällen när alla barnen lagt sig, satte jag mig och började dela upp fotona i tre högar.
Nä förresten, i fyra högar för det var en hög med "extrakort" att sätta in i deras "Mitt Första År"-böcker.
Efter en stund kom Fidde in o frågade om vi skulle se på film.
Hmmm, vad skulle jag välja?
Samtidigt som jag ville se på film så ville jag ju självklart hålla på med fotona nu när jag väl fått dom och har köpt album.
Men jag var för trött för att kunna koncentrera mig på tre högar, och rätt som det var visste jag inte om det var kort till Filip eller till Ida och blev bara irriterad över att inte kunna tänka klart när jag väl satt för mig själv i lugn o ro för att bara hålla på med det jag ville.
Så jag la ihop korten så som jag trodde de skulle vara och valde att kolla på film istället.
Får se om jag kan få nån ordning på korten i morgon under dagen istället när tankeverksamheten fungerar bättre.
Det slutar väl med att jag får lägga ihop alla 426 korten igen o börja om från början...

I tre dagar har lilla Ida varit väääldigt morgonpigg och vaknat redan kl halvsex.
05.28...
Gäääääsp...
Me not like.
I morse ville jag verkligen inte ta upp henne, utan hon fick snällt ligga kvar och jollra en stund till.
Filip vaknade också till såklart men han somnade om igen.
En timme senare var jag bara tvungen att gå upp med alla tre.
Eller jag gick inte upp utan låg kvar i sängen med barnen intill mig.
Men Filip är inte den som vill ligga o mysa en längre stund så som de gör när de är bebisar. 
Han kan komma o ge en go kram och gosa med huvudet mot mig men sen vill han ner igen.
Ida är ju som tur är fortfarande kramig, mysig och gosig på alla sätt o vis, men hon är ju bebis några månader till och vill ha den varma och kroppsnära trygga kontakten.
 
I morgon får Fidde sovmorgon och jag gör det jag brukar fram tills han masar sig upp.
söndag är det äntligen MIN sovmorgon o det ser jag fram emot!!!!!

Nu ska jag prega in öronproppen och försöka sova nån kvart innan Ida vaknar o vill dricka välling.
Kram kram på er!!!!!!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här: