Mitt I Livet...

Barnen lämnas ute själva!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse tog Fidde bilen till jobbet för han skulle på möte kl 06!!!!
Jag skulle gå till dagis med Hanna, men kom på att Jossa kör killarna till skolan.
Ringde o frågade om hon ville vara snäll och lämna Hanna på dagis så slapp jag dra ut vagnen och lunka dit med lilla förkylda Ida, och det gjorde hon.
När vi sen gick för att hämta henne vid 11 och jag kom till dagiset, såg jag att det var tomt på gården men hörde att det var nån som lät som Hanna och som sa "Hejdå!" till nån.
Så jag gick in på gården och kollade.
Då såg jag att Hanna och en annan flicka var ute SJÄLVA.
Jag o Hanna gick in för att säga hejdå och då såg den nya fröken att den andra flickan hade ytterkläderna på sig och sa:
"- Men NN, vad gör du ute?"
Då sa jag att det var bara hon och Hanna som var ute själva och ingen vuxen.
Jag frågade henne vem som hade ansvaret ute och vem som gick in sist?
Till svar fick jag att det visste inte hon eftersom hon var inne, och sen var det rätt många vikarier som var ute o kollade.
"- Inte tillräckligt eftersom dessa var ute!" sa jag irriterat.
"- Näää det var det väl inte men du får kanske ringa till rektorn och säga att det behövs fler vikarier!" fick jag till svar då!!!!!!
Vaddå?
Precis som att det skulle hjälpa med en vikarie till??
Det är väl för fan meningen att en fröken ska gå in sist efter att ha kollat så det inte finns nåt barn kvar ute???
Hur kan man som fröken låta bli att räkna så alla barnen är inne???
Vad tänker de med?
Sen ska det inte spela någon roll om det är en ordinarie personal eller en vikarie.
Vi föräldrar lämnar våra barn och vårt ansvar till andra, som vi tror vi kan känna oss trygga med.
Majgadd!!!!
Efter detta har min tillit till personalen sjunkit ytterligare ett snäpp till.
På tisdag ska de minsann få höra vad jag tycker om deras ansvar, och ser jag det hända en gång till så blir det rektorsamtal på direkten...
Skamligt.
Undrar vilket svar jag hade fått om jag bara gått in och frågat efter Hanna och låtit bli att titta där ute först.

Ida är på bättringsvägen och sover bra om nätterna nu.
Det är såå hemskt att ligga o höra hur de försöker andas genom näsan med nappen i munnen.
Man får själv lite panik när andningen är jobbig för de små.
Har höjt upp sängänden så hon andas lättare.
Lite lustig känsla när hon börjar vakna till och sno runt i sängen - och Filip som snarkar och sover så hårt, vaknar också till och de ger irfån sig lite gnyende ljud samtidigt!!!!!


Ikväll var jag o syrran på Indoor-passet med Rebecka, och musiken var mycket bättre, men hon håller ett sånt högt tempo så det blev nästan lite för mycket idag för mig.
Jag kände inte mig så "sportig" när jag trampade runt där utan längtade mer till det var slut.
Känner nu att jag börjar bli täppt och anar en liten förkylning som lilla Ida så snällt gett mig...

Imorgon är det fredag och eftersom Hanna bara är på dagis ti-to, så ska vi ha en mysig fredagsfrulle med Amerikanska Pancakes!!!!
På kvällen ska vi till syrran och fira Elias.

På lördag ska jag in till stan och se om jag kan göra de beställningar på foto jag vill ha.
Det kortet vi har på mig o Fidde på vår bröllopsdag med Hanna i mitten, ska vi nu äntligen byta ut där bara jag o Fidde är.
Men när jag skulle beställa 50x70 i Canvas på Fuji, stod det att fotot är för lågupplöst...
Bläääää.
Jag vill ha ett sånt stort kort på oss och tre svartvita på barnen i 30x40...
Men chansen är väl rätt liten tror jag.
Fast... kan de fixa till kort från nittonhundrafrösihjäl så de ser ut som de är typ nytagna, så kan de väl för fasen hjälpa mig med.
Jag skiter väl i om korten inte får kanonskärpa men jag vill bara ha de i större format.

Hoppas.....

Kommentarer

  • Malin säger:

    Men herregud, vad ska man säga???

    Här lämnar man sina barn i kommunens ansvar och så har de absolut ingen koll.

    Fy vad förskräckligt!!!

    Jag hade kontaktat rekorn redan nu.

    Så här får det inte gå till!

    Man ska kunna lita till 100% på att de har koll på alla barnen.

    På Eliaz dagis får nästan 1 personal passa Eliaz och en annan liten kille.

    De är precis överrallt..

    Nej Agera Jennie.....

    Vad roligt med förstoringar..

    Vi har fortfarande inte blivit färdiga att byta ut fototapeten i hallen...

    Eliaz är ju inte med...Får ta tag i detta.

    Ha en riktigt skön helg.Kram

    2011-03-04 | 05:15:25
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Jonas "tränarn" säger:

    Jo tack det där med dagis...varför tror du att vi bytte, det fick vara nog med den typen av "bortförklaringar"!!! men nu har "lilleman" det kanon!

    2011-03-04 | 06:14:11
  • caroline friberg säger:

    Hej Jennie!



    Hemskt att känna att man inte kan ha förtroende för personalen på förskolan!!!! Jag jobbar ju själv på förskola och VET hur viktigt det är att ha 100 % fokus på barnen! För något år sedan, när Måns gick i ettan, blev han hemskickad av en vik av misstag. Jag o Henrik jobbade ju. En granne såg han strosa omkring hemma i trädgården, så de tog hand om honom. Han blev inte så rädd, men vårt förtroende för personalen sjönk drastiskt.....Tycker absolut du ska ta upp det med rektorn om det vill sig så illa att det händer igen! kram

    2011-03-04 | 09:23:59
  • Jennie säger:

    Hej Malin!

    Visst är det hemskt???

    Vi ska ju snart ansöka om dagisplats till Filip och jag hade också velat ha en personal som är med honom hela tiden fast han inte behöver det.

    Men även ifall man måste "släppa taget" som hönsmamma så ska man ändå vara på sin vakt, speciellt efter detta...



    Förstoringar ja, det hade varit kul att ha några men vi sitter fortfarande och letar upp det billigaste alternativet till både 15x20, 30x40, och 50x70 cm.

    Fidde hade visst hittat en billig på nätet idag så ikväll ska vi kolla och jämföra priser och dylikt.

    Kram!!!



    Jonas

    Ja dåliga bortförklaringar finns det gott om på dagiset. Vi ska inte ha varken Filip eller Ida där utan det blir på det som Ni också har bytt till.

    Konstigt att det inte händer nåt när det har så dåligt rykte...

    Ha det bra, kram!



    Caroline

    Blev han hemskickad av en vikarie utan att ringa hem o kolla så det var okej???

    Följde vik med honom hem eller fick han gå själv???

    Man blir ju mörkrädd bara man tänker på vad han kunde råkat ut för.

    Usch säger jag.

    Kram.

    2011-03-07 | 13:34:38
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: