Mitt I Livet...

Vårrus i huvudet...

Kategori: Livet från hjärtat...

Jag fick panik i natt.
Jag kunde inte hitta mina andra öronpropp och jag som skulle ha sovmorgon denna dag.
Ida vaknade kl 06 och efter några gångers försök att få henne att somna om en liten stund till, låg hon bara och jollrade glatt och jag buffade på Fidde o sa att han fick ta upp henne.
Filip vaknade ungefär samtidigt medan Hanna sov vidare till 8.
Jag vaknade 9.50, tog en dusch och åt frukost.
Hanna, Fidde o Filip körde till fotbollsträningen medan jag o Ida var hemma.
Jag plockade undan lite, satte in 8 kort i Idas album, men tänkte att det är lika bra att vänta tills resten har kommit för annars finns väl risken att jag får ta ut dom igen om det finns kort som ska in emellan vissa... typ.

I eftermiddag vädrade jag o hade uterumsdörren öppen och det var så skönt att få in frisk luft i huset.
Sen kände jag att det var inte speciellt kallt i uterummet och fick ett ryck i "städa-och-göra-fint"-nerven, så jag satte igång att ta upp alla 25 urdruckna PET-flaskor som vi bara slängt ut genom dörren, och la dom sen i en soppåse och bar ut påsarna i garaget.
Från ett ställe till ett annat typ.
Men det blev bättre plats i uterummet nu.
Bordet oljade jag in och dekorerade sen med fyra tjocka ljus, ljusrosa, turkost, limegrönt och mörkrosa.
När de var tända tog jag o Fidde oss varsin cider och kände att vi invigde vårt uterum för första gången detta året ♥.
Nu saknas bara den första korvagrillningen, men den kommer nog inom de närmsta dagarna.


Kommentarer

  • Malin säger:

    Härlig känsla när man drabbas av städviruset.

    Oh visst är det skönt med vår och vårkänslor.

    Nu hoppas man på mer sånt.



    Ha en skön vecka.

    Kram

    2011-03-21 | 05:39:41
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Josefine säger:

    Årets första altanmys är härligt!!!!

    Och årets första korvgrillning är bara så jäkla god, den invigde vi förra helgen ;-)

    Kramiskorvis!!

    2011-03-21 | 07:54:33
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Görel säger:

    Låter precis som det ska" MYYYYSIGT!

    2011-03-21 | 21:24:56
  • Maria säger:

    Så lillsnäckan sov inte längre fast hon va uppe lite längre..Mysigt när de börjar bli varmt så uterummen kan användas:)Kram

    2011-03-22 | 12:13:16
  • Agneta säger:

    Härliga uterum... Jag längtar också tills vi "flyttar" ut i vårt!

    Kram älskar er.

    Ps. Jag tror att det är för att min header är stor... att det blir lite svårt att se vart pekaren är när du/ni kommenterar på min sida.DS

    2011-03-23 | 17:00:57
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: