Mitt I Livet...

Förskolans dag...

Kategori: Livet från hjärtat...

Varmt.
Varmare.
Linnevarmt.

När solen varit mer framme än molnen.
I morse var det lite sådär halvdant när Hanna skulle till dagis.
Efter lunchen var det tänkt att vi skulle gå bort till hårfrissan, men när vi var halvvägs ute genom grinden så kom de små duggisarna och vi vände på klacken och satte oss i bilen istället.
Hanna hade fått en "klippa-topparna"-tid här borta på Ett Strå Vassare hos min namne Jennie.
Gissa om jag ska försöka mig på en barnpassning nästa gång till FilleBus!!!!!!!
Hrrmmmm......
Han tyckte om att klättra i trappan, gå in o kolla på alla småprylar som såklart fanns i ett perfekt synläge i hans höjd, springa in i de andra rummen, bls a bla bla och sen dessutom hade han en nervig mamma i hasorna hela tiden medan han själv småskrattade och tyckte det var hur kul som helst!!!!!
PUST!!!!!!
När Hanna var klar och jag skulle betala, sprang Filip in i det lilla prylrummet och hittade en sån där liten barnkundvagn som han började köra rundor med där inne.
Då kände jag en större oro och försökte så smått få honom att sluta.
Det funkade typ.... inte alls.
Ida fick jag sätta på golvet men hon la sig ner och då blev hon plötsligt min lilla chihuahua, full med hår på hela sig, haha!!!!
Jag hade min blick på Filip hela tiden och var nervös för att han skulle välta ner eller ha sönder nåt.
Jennie sa till mig att hon ser på kunderna (mammorna alltså) när de blir lite oroliga för deras barn som lever rövare i affären, och hon sa till mig precis som hon säger till alla andra:
"- Det gör inget om han kollar runt på sakerna, min son brukar också göra likadant!!!"
Då släppte min oro och jag tänkte lite ego att om han har sönder nåt där nu så står inte jag för det då.
Men det hade varit lite pinsamt faktiskt...

Det var varmt ute så vi var i trädgården och Hanna hoppade på studsmattan, Ida o Filip gungade och jag klippte häcken på baksidan så den blev lite jämnare och finare, men usch vad gräsmattan är ful nu när den är full med maskrosor.
Men det får vara, jag pallar inte ta upp dom.
Får se om snälla grannen kan bespruta dom i år med eller så får de fult stanna kvar.

I morgon är det FREDAG och då är inte Hanna på dagis.
Dagis ja...
Eller FÖRSKOLA heter det egentligen.
Idag har det varit FÖRSKOLANS DAG fick jag veta av mamma.
Hon berättade vad de hade gjort på Månsagården.
De hade gått till en annan förskola som ordnat olika stationer där, med bla ansiktsmålning, och hoppa säck.
Undrar vad de gjort på Hannas förskola idag?????
Hon sa inget speciellt när jag hämtade henne, så....

Tänk om våra barn hade fått gå på Månsagården istället.
Det hade varit en dröm...
Månsagården eller på Sommarlust där Hanna gick innan.
Vilka ♥ fantastiska och underbara fröknar ♥ hon hade...
Det är ju inte utan att man saknar de tre.
Men tyvärr ligger det för långt iväg.

Nu väntar tandborsten på mig och sen ska jag gå o lägga mig.
Hoppas det blir fint väder i morgon så kan man kanske gå till Floraparken igen...

Tjingeling ♥

Kommentarer

  • Malin säger:

    Åh jag vet precis hur det är...

    Lille Eliaz är inne i en jättejobbig period..

    Vi var på vårkonsert på dagis häromdagen.

    Gissa om han var överallt??Jag som hade både macka och kex i ett försök till att muta honom till att sitta still!

    Lyckades inte alls.Han var överallt , det slutade med en glass över hela honom.....

    Får han inte som HAN vill, så blir han vansinning och slänger sig på golvet och skriker...

    Vi låter han ligga kvar och sedan kommer han och vill kela...

    Ja det är inte lätt att vara varken förälder eller barn.

    Ha nu en riktigt skön helg i solen...

    Kram från oss i Fam Fyhr

    2011-05-21 | 06:06:38
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Agneta säger:

    Ska bara säga att DU ÄR ENASTÅENDE som har med dig barnen överallt!!! Det finns föräldrar som måste fixa barnvakt när de själva ska "gå på toa"... nä, nu bredde jag väl på, men NÄSTAN...

    Kram älskar er.

    2011-05-23 | 21:08:45
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Malin, ja det där med mutningar känner jag till så väl. Jag försöker få Filip att vara stilla med majskrokar, men så fort han satt sig ner och fått en, så reser han sig upp igen!!!!

    Ha det gott, kram från oss!!!!!!!

    2011-05-23 | 23:33:29
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Mamma, att ta med sig alla tre barnen när man ska nånstans, är väl egentligen ett "tillhörande"?

    Man skaffar ju inte barn för att andra ska passa dom.

    Jo jag vet vad du menar med "toa" och det är skrämmande tycker jag.

    Då är inte föräldrarna tillräckligt mogna för att just vara föräldrar.

    Vissa borde gå en "föräldrarkurs" innan de blir gravida !!!!



    Kram, älskar Er.

    2011-05-23 | 23:37:35
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: