Mitt I Livet...

En mörk, regnig, ljus och solig dag...

Kategori: Livet från hjärtat...

Ja idag har det sannerligen inte varit lätt att veta hur man ska klä sig eller om man ska vara inomhus eller utomhus.
Lika plötsligt som det var strålande solsken, lika plötsligt försvann det och blev grått och regnet smattrade på rutorna.
På vissa ställen haglade det med!!!
Vi har bara varit ute när Hanna lämnades och hämtades på dagis, och när vi körde till Rusta efter lunchen.
Hanna ville ha fisk istället för fläskfilén som jag trodde.
Så vi sparade den till kvällens middag istället.

Där hittade jag lite smått o gott som alltid.
2 par vita gardiner, som jag har satt upp i uterummet.
2 meter genomskinlig plastduk, som jag har lagt på köksbordet.
En ny picknickfilt
.
Lux duschcreme.
5 st gröna handdukar.
2 schampo
1 balsam
Sandaler till mig

Ja det blir alltid nåt mer än i vagnen än vad man skulle haft...
Barnen är så snälla undertiden vi är nånstans ♥.
Hanna kör en vagn med Ida, och jag kör en med Filip.
Folk kollar en gång extra och vänder sig gärna om när de ser oss, haha!!!!

Efter jobbet åkte Fidde och två kompisar till Malmö för att kolla på Malmö - Helsingborg.
Men matchen fick avbrytas för det var en som slängt in en bomb på planen plus att det varit en kille som puttat till Malmös målvakt.
Så jäkla löjligt att några tiotal personer förstör för så många som 24000 pers som ville se matchen, men så avbryts den istället och alla får åka hem.

Kram på er ♥


 

Kommentarer

  • Malin säger:

    Ja visst var det ett tråkigt väder igår...

    Usch kallt och regnigt på kvällen..

    Alltid lika kul med shopping, blir bara så dyrt.Jag har en viss förmåga att shoppa massor när jag kommer till en affär som typ Rusta...

    Tur jag jobbar så mycket så jag inte hinner med shopping i veckorna..

    Nu måste jag ut och shoppa efter jobbet på fredag.

    Älskade mannen fyller år och så är det morsdag,

    Vad ska man ge sin älskade mamma???

    Och vad får vi som är mammor i present???

    Det kan man undra.Ha en fortsatt skön vecka...

    Kram!

    2011-05-25 | 05:05:35
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Görel säger:

    Ja- den fotbollsmatchen kan inte ha varit någon "hit". Vad duktiga barn du har och speciellt storasyster Hanna som tar hand om sina småsyskon så bra! Hälsa henne från "Hon som gör allt"..

    2011-05-25 | 10:03:39
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Så roligt att höra...att

    "Barnen är så snälla när vi är någonstans"

    De flesta föräldrar VILL inte ha med sina barn när de handlar!!! Undrar varför och vem som är orsak till det?

    Synd att Fidde inte fick se hela matchen...han hade väl inte köpt en "REABILJETT"? HAHAHA

    Kram älskar er.

    2011-05-25 | 18:17:37
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Malin, ja det finns så mycket kul och fina saker på Rusta, likadant på Eko att det nästan är för dyrt att köra dit!!!!!

    Gratta o hälsa mannen på sin dag!!!!

    Köp ett träd av nåt slag...

    Jag kan ju liksom inte skriva vad min mamma ska få, hihi!!



    Kram...

    2011-05-25 | 22:42:53
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Görel, nä gissa om Fidde var irriterad när han kom hem...

    Hanna är en sådan jätteduktig storasyster och tycker om att göra mycket med Filip o Ida. Nästan för mycket ibland så jag måste säga ifrån...

    Kram...

    2011-05-25 | 22:45:31
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Mamma, jag kan förstå de som inte vill ha med dom - ibland...

    När man har med barnen överallt och alltid, så kan det vara skönt att kunna strosa omkring helt själv i stan utan att behöva ha någon annan än sig själv att tänka på...

    Men eftersom våra tre är så snälla när vi är nånstans och gör som jag säger så tycker jag att det är kul att ha med mig dom.

    Man skaffar inte barn för att andra ska ta hand om de när man vill göra nåt annat än att vara hemma.

    Planerar man att bilda familj genom att skaffa barn - så får man faktiskt planera att tänka om sitt leverne!!!!



    Kram älskar er så mycket!!!!!



    2011-05-25 | 22:59:03
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Görel säger:

    Vill bara kommentera det inlägget med ischiasen. Det är ej kul med ajaj. Min Dick har med problem med det. Varför kan jag inte kommentera vissa inlägg?? Men det går ju bra så här med..

    2011-05-27 | 18:35:45
  • Maria säger:

    Hmm kan inte kommentera på ditt första inlägg??Helt klart ischias...Ingen hit...Oxå haft de där o även nu på sistone..Fått ett råd att röra på sig så mkt de går...Om man nu kan de utan att benen viker sig..Kram

    2011-05-27 | 22:40:27

Kommentera inlägget här: