Mitt I Livet...

Fredag!!!!

Kategori: Filip

Denna dagen har inneburit en hel del o lite till.
Den första som vaknade i morse var lilla Ida.
Hon o jag låg o mös i min säng en stund innan hon ville upp.
Sen kom både Hanna o Filip ut i tvrummet.
Efter frukost plockade jag ihop smutstvätt och körde en maskin.
Sen när jag dammsög i sovrummet blev jag trött på att ha det så trångt där inne, så jag drog ut Filips och Idas sängar för att sen kunna ta ut fåtöljen.
Bäddade nytt i deras sängar och tog bbort spjälskyddet runt Filips sängram.
Han trampar bara ner skumgummit och det har inte så stor betydelse längre för honom.
Ida fick ett helt vitt istället för hon behöver sitt än, så som hon snurrar...

Filip var lite sådär smågnällig som han brukar vara när han är supertrött.
Han o Hanna hade varit ute i trädgården medan jag dammsög och gjorde rent i sovrummet.
Det är en sak som jag ogillar, när jag städar och bäddar nytt i sovrummet så ska alltid Hanna o Filip hoppa i sängen.
Inte min o Fiddes, det är förbjudet, men i Hannas madrass som ligger på golvet.
Jag vill att det ska vara lika fint och nytt när vi ska lägga oss, som när jag la dit det.

Till lunch var det bara jag o Hanna som åt och vi hade mina hemlagade köttbullar, potatismos och broccoli.
Jag hade lagt Filip halv tolv och han somnade nog meddetsamma för det var tyst hela tiden.
Han sa ingenting om att han låg på ett annat ställe heller, som jag var rädd för.
När han väl vaknade hade han sovit 2 timmar!!!!!!
Det var verkligen längesen han sov så länge på dagen.
Hanna hade kompisen Olivia här under eftermiddagen och jag hade gjort trolldeg som de roade sig med en stund medan jag kunde ge Ida välling i lugn o ro.
Hon var också helt slut o somnade på bumsen.

En STOR sak har hänt idag.
Filip känner sig nog obekväm med blöja nu eftersom han går alltid med en hand i linningen på blöjan där bak.
Idag kom han till mig med den där "jag-vill-visa-dig-nåt"-blicken och jag frågade om han behövde gå på toaletten.
Han tog min hand och gick mot toan.
Jag lyfte upp honom och sa att han fick prova krysta o se om det kom nåt bajs, för han hade inte bajjat under hela dagen.
När han tog i så kom det en prutt och det tyckte han var jättekul såklart.
Han fick krysta lite till och rätt som det var, hördes det ett plask i toastolen.
Han tittade ner och såg sitt underverk och blev hur glad som helst när jag berömde honom för att han kunde!!!!!
Att kunna lägga en kabel i toan vid 19 månaders ålder är inte illa...

I morgon är det cupmatch i Önnestad, så har ni vägarna förbi så släng in ett ögonkast o kolla på våra duktiga knattar!!!!!
Hejja Tollarp!!!!!!!!!


Kommentarer

  • Agneta säger:

    Så skönt för honom och för er om han nu börjar "gå" på toa!

    Kram älskar er.

    2011-05-15 | 19:18:08
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: