Mitt I Livet...

Måndag börjar alltid en ny vecka med...

Kategori: Livet från hjärtat...

Det märks att Idas feber har försvunnit.
Jag vaknade av att Ida smågnällde och gick upp för att göra välling.
Undertiden jag värmde vattnet hörde jag antagligen en BOFINK (tror jag) om det är den som sjunger 7 olika sånger...
Jag gick ut i uterummet och öppnade en dörr och gjorde ett tappert försök till att kolla var denna underbara fågelsången kom ifrån.
Det satt nog en fågel på grannens nock, men eftersom klockan var 03.40 så var min blick inte så tillräckligt skarp för att urskilja om det verkligen VAR en fågel och om det var DÄR ifrån sångserenaden kom...

 
Hon vaknade 03.37, sen somnade hon om och sov till - 07.45!!!!!!!!
Filip vaknade 15 min tidigare...
Idag var det så pass varmt i uterummet att vi kunde äta frukost där.
Det är mysigt att kunna sitta "utomhus" fast ändå inomhus.
Hanna o Filip sprang ut och började leka så fort de ätit upp, och kan ni gissa vem som hade ett kilo sand i de uppkavlade shortsen när personen satte sig - i soffan?????
Mm, mm, det stämmer.... lille FILLEBUS!!!!!!
Sen när han gått ut igen och var på väg in igen, hördes det ett gnällande, stånkande och nåt som slog i dörren.
Det var också FILLEBUS denna gången.
Han hade asat in Hannas sparkcykel!!!!!!
Hahahaha... han hittar alltid på nåt den.

Till lunch åt vi panerad fiskfilé ♥ med potatismos och broccoli, och ALLA tre barnen åt upp sin mat.
Jag gjorde så det räcker till morgondagens lunch med, för om jag gissar rätt så väljer både Hanna och Filip fisk framför fläskfilé som vi hade ikväll...

Innan Eric slutade skolan kom Jossa och Elias hit en stund.
Alltid kul att tragga lite med sin syster och låta Hanna leka med sin kusin.
Vi ska ju snart åka till Tyskland och handla lite törstsläckande drycker inför den torra och varma sommaren!!!!
Jag har kommit upp i 30 kg och det är typ 4 ggr mindre än vad syrran har kommit upp i...
Men jag ska nog ta några flak cider till för det är det enda vi dricker.
Öl och sprit står så fint kvar i hyllorna och tas bara fram vid fester.
Är det det som kallas "Spritmissbruk"??? Hahahaha....

Sitter precis med min uppdaterade mobil och kollar hur man ska få fram klockan så den blir stor på framsidan.
Många nya saker har tillkommit på mobilen nu och det är som att man fått en ny mobil som man får lära sig.
Syrran har ju en likadan, eller det är nog JAG som har en likadan som hon, så hon ska komma hit på onsdag och visa mig lite finesser som jag inte har tid att sitta med.

Jag blev sååå glad ikväll när jag öppnade datorn och gick in på min blogg och såg att jag fått 13 kommentarer!!!!
Det funkar igen!!!!
Tjohoooo!!!!
Och de SYNS nu med!!!!

Ja det är som jag alltid sagt:
"Det tekniska är bra när det funkar!!!!"



Kommentarer

  • Josefine säger:

    Japp, på onsdag kommer jag! Och förresten fågeln du hörde var näktergalen! Göken brukar jag med höra, fågelsång är väldigt vackert!

    Kramisfåglis!

    2011-05-24 | 08:42:48
    Bloggadress: http://ericeliasemma.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Josefine visste vem det var...fågeln som har den allra vackraste sång man kan höra om våren!

    Förresten kan du göra texten liiiiiiiiiite större? Jag tycker att den är i minsta laget...Hm hm hm

    Kram älskar er.

    2011-05-24 | 19:10:56
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: