Mitt I Livet...

Mors Dag!!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...



I förmiddags fick jag sovmorgon tills jag hörde att Hanna kom insjungandes en sång om Mors Dag.
Alla barnen och Fidde kom in till mig och väckte mig med en mörkrosa tvåstänglad orkidée, ett till rosa "Världens Bästa Mamma"-nattlinne och ett fint kort som Hanna hade skrivit i.
När frukosten var färdig kom Filip in till mig och var alldeles ivrig, tog mig i handen och ville att jag skulle snabba mig ut i köket.
De hade ju köpt baguetter och bullar!!!!
Det var skitlängesen vi käkade bullar till frukost så det var riktigt gott.
Hanna tyckte nog att det var gott med ägg.
"- Mmmm vad gott det var med ägg idag!"
Hon visade skålen med 4 gulor.
Hon hade ätit 4 st - äggvitor.

Lite senare åkte Fidde o Hanna till Anitha och firade henne, medan jag förberedde Mors Dag-tårtan.
Ida satt i sin stol intill mig och Filip sov middag.
Mamma o pappa, Jossa med familj kom vid 14 för vi hade bjudit hem till oss denna gången.

Finaste mamma ♥ pappa...


Finaste Jossa ♥ Stefan...


Så här blev tårtan jag gjorde!!!!


Jag skulle använt mina nya spritstyllar och göra nåt fint mönster runt tårtkanten, men tyllarna passade inte i påsen så det får bli en ny sådan.
Men mina nya utstickare använde jag...

Fyllning var hallongrädde och chokladmousse...


Hoppas att alla MAMMOR, MORMÖDRAR och FARMÖDRAR har haft en toppendag på Er dag!!!!!
Kram kram ♥


Kommentarer

  • Malin säger:

    Jättefin tårta..Jag säger det igen.Du skulle jobba med det och sälja tårtor!

    Har verkligen talang...

    Mysigt med Mors Dag...

    Kul att bli lite uppvaktad!

    Fast varför tar helgen så fort slut..Man vill ju bara ha mer!Kram

    2011-05-30 | 05:19:46
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Agneta säger:

    Tack för en trevlig eftermiddag och superfin/god tårta.

    Tack för härliga presenter.

    Kram älskar er.

    2011-05-30 | 07:28:31
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Malin, tack för dina fina ord!!!

    Värmer verkligen...

    Blev inte riktigt nöjd med den men med mer träning så lär man sig nog att "se" hur den ska se ut!!!

    Kram på er!!!!

    2011-05-30 | 09:29:48
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Jennie säger:

    Mamma, älskar er!!!!



    Kram o puss!!!

    2011-05-30 | 09:30:48
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/
  • Maria säger:

    Mysig morsdag ni hade..O jättefin tårta..Fick min present idag..Att barnen kom till mig idag efter en vecka hos pappan...Kram

    2011-05-30 | 21:04:30

Kommentera inlägget här: