Mitt I Livet...

Sköna söndag!!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

Lijnen glitter plaatjes

Första gången jag vaknade riktigt i natt var när Ida, som inte åt välling igår efter hon somnat i min famn, var kl 04.40 i morse då hon blev hungrig.
Efter det somnade jag om igen, men vaknade igen någon timme senare då Ida hade kissat genom pyjamasen och då var det bara för mig att gå upp o byta på henne.
Sen fick hon en flaska välling och lyckades somna om.
När Filip vaknade orkade inte jag gå upp igen, så efter en stund kände jag att Fidde gick upp o tog upp honom.
Då vaknade Ida o Hanna med o Fidde tog ut allíhopa så jag kunde få min sovis.
Och OM jag fick.
När jag vaknade för andra gången, sa Fidde att klockan var - 11.15!!!!!!!!!!!
MAJGADD!!!!
Jag trodde ju inte honom utan var tvungen att kolla mobilen under kudden.
11.15.
Shit alltså...
Det var inte igår, i förra veckan eller förra året jag sov länge!!!!!
Men å andra sidan hade jag för jävla ont i ryggen.
Innan jag kunde resa på mig så fick jag stretcha och tänja ut ryggen så gott jag kunde.
Inte bra att ligga så länge, men det var r-i-k-t-i-g-t skönt att vara så utvilad som jag var då!!!!!
Det måste jag göra om nästa söndag och jag skiter i om ryggen gör ont 5 min, för det ÄR skönt att sooooova.

När jag gick upp, la Fidde sig.
Jag åt frukost och efter det fick Hanna o Filip lunch.
Idag blev Filip överlycklig.
Jag tog fram gräsklipparen och klippte gräset medan han satt i gungan och vinkade till gräsklipparen, haha.
Han har varit så rädd för den innan, men jag har kört ut den från skjulet nästan varje dag och visat honom den och berättat vad man gör och så han har fått "köra" den utan att den varit igång såklart och vant sig mer och mer.
Så jag blev så lättad över att jag kunde klippa så nära honom medan han gungade, utan att han blev ledsen.
Tuinman

Väderguden har spelat ett spel med oss allihopa idag.
Solen har visat sig i ett par sköna minutrar, sen lika plötsligt som regnet föll, lika plötsligt försvann det igen och solen sken igen.
Det har hållt på så fram o tillbaka nästan hela dagen.

Vi grillade ikväll igen, kycklingfilé och korvarester från gårdagen då Robban & Rita var här, plus att vi grillade flintastek.
Det blir säkert en två, tre kanske tom fyra gånger vi grillar i veckan när det är fint väder.
Maten smakar ju helt annorlunda än när man gör den på spisen.
Jag ska nog grilla LAX nästa gång tror jag...
Jag o barnen ä-l-s-k-a-r lax och det är så nyttigt med.
Det är nog den enda gången Hanna vill ta om så är det när vi har nåt med fisk.
Synd att det är så dyrt med lax bara.
Jag vet inte om jag är snål när jag tycker att 70 kr är rätt mycket pengar för bara 4 bitar lax???
Nån gång när det har kostat runt 50 kr så har jag köpt ett paket.

Idag har Filip bajsat och kissat på toaletten tre gånger!!!
Det gäller att kolla in hans tecken innan eller precis i "nu-ögonblicket" han behöver och när jag springer in med honom in på toa tycker han att det är så roligt.
Han och Ida har nog fått lite för många majskrokar igår under fotbollen, för idag var båda två lite lätt lösa i magen och det blir de av såna...
Så visst har vi varit på toa mååånga gånger med Filip idag, hehe!!!!
Tycker man gör inget annat än byter blöja, går på toa, lagar mat, plockar undan och sen ska de lägga sig.
Men egentligen gör man ju det.
Jag kan bara få den tanken när det blir för mycket liksom.

Kommentarer

  • Agneta säger:

    Skönt för dig... att du får sova lääääääänge någongång!

    Så bra att Filip kommit på att han kan kissa o bajsa på toa.

    Lax ÄR gott, passa på att lagra i frysen när det är billigt.

    Kram älskar er.

    2011-05-16 | 19:41:21
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Agneta säger:

    PS. Vilken fin bakgrund du har på kommentarsidan.DS

    Kram älskar er.

    2011-05-16 | 19:43:35
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Mamma, Jo jag trodde att jag hade en fin bakgrund men jag kan inte se den själv..



    Kram, älskar er!

    2011-05-16 | 20:17:52
    Bloggadress: http://smultronjennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här: