Mitt I Livet...

Söndag med både sol, åska o regn...

Kategori: Livet från hjärtat...




Söndag.
Sunday.
Solens dag...

I morse hade jag min sovis och vaknade vid 10.
Åt frukost medan Filip smågnällde och var hungrig.
Fidde som varit uppe innan, hade gått o lagt sig igen när jag var uppe.
Det har varit skönt ute idag och Hanna har lekt med kompisen Wilma här några timmar.
Vi åt grillad korv till lunch och det var några roliga kommentarer under lunchen från barnen...
De hoppade studsmatta, ritade, lekte i sandlådan och låtsades vara monster så Filip kom in o var ledsen, haha.

Ida har inte varit varm idag så hennes hemska feber har nog försvunnit.
Hon har varit skitvarm i två dagar och ännu varmare under nätterna.
Som ett överhettat element överallt på kroppen.
Stackaren har ju inte kunnat sova ordentligt pga febern och alvedonen har inte hjälpt så bra heller, trots att hon fått rätt mängd i suppen.
Man vet ju själv hur jäkla jobbigt det är att försöka sova när man har feber.
Men nu känns hon normaltempererad igen och det är så skönt att veta att hon kan sova gott i natt.
Då får jag också sova...



När vi satt och åt middag nu ikväll, hördes det att "Oskar" var på inkommande.
Det mörknade till och började blåsa så när vi ätit upp och dukat av, gick vi in.
Regnet kom och smattrade ordentligt på rutorna.
Det blir så fräscht ute när det regnat och vädrar man undertiden så blir det fräscht inomhus med.
Om inget annat så blir det liv i gräsmattan!!!!!

Nu sover alla barnen i sina sängar.
Det har slutat regna och samtidigt ljusnat upp igen.
Tror jag ska uppdatera min mobil idag.
Hoppas inget försvinner!!!!

Kramkram ♥









 

Kommentarer

  • Maria säger:

    Fy vilket oväder som drog in-gillar inte alls blixt o dunder:( Men de friskar upp...Kramiz

    2011-05-23 | 12:36:38
  • Görel säger:

    På ditt "nyaste" inlägg" hände inget.. Men NU kan jag kommentera iallafall. Toppen bara det. Vi finns!!!!

    2011-05-23 | 18:04:49
    Bloggadress: http://lyckansmamma.blogg.se/
  • Agneta säger:

    Usch ja, febriga barn är inte trevligt varken för de själva eller för er/oss! Tur att det går över på ett par dagar!

    Ja jädrar vad ovädret kom snabbt. Vi var i H-holm och kollade när E spelade. När vi kom dit sken solen och det var relativt varmt. Plötsligt kom vintern... skitkallt...blåsigt och mörkt. Som tur var började det inte regna förrän vi var hemma igen!

    Kram älskar er.

    2011-05-23 | 20:54:15
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: