Mitt I Livet...

Hannas rollspel är hur kul som helst!!!!

Kategori: Hannas kommentarer

Idag somnade Ida halv tio och sov FYRA timmar!!!!!
Hon somnade halv tio och vaknade halv två!!!
Majgadd alltså.
Undrar om det hade med gårdagens svåra insomnande att göra...
Filip ville inte somna alls i förmiddags, så han fick sin sovstund efter maten och då var han så trött att han gick självmant in och ställde sig vid sängen.

När han somnat, Ida sov också ju, så gick jag o Hanna upp o lekte att jag hade brutit armen.
Jag låg i sängen med ett pannband på pannan för att mäta febern, och så frågade hon en massa frågor som följer:
"- Hej, jag hörde att du hade ont i armen?
"- Ja jag hoppade på studsmattan och landade lite fel, så det känns som att jag stukat den!"
"- Mmmm då får vi först kolla på tevskärmen hur det ser ut, men först en bedövningsspruta!!!"
Hon gav mig "sprutan" 5 cm från handleden och sen frågade hon om det gjorde ont.
"-Nä inte precis, det stack till men det var inte så farligt!"
"- Jag ska testa om du känner nåt så nu så jag ska nypa dig överallt på armen och där det gör ont får du säga aj!!!"
Sen "röntgade" hon armen och när hon kollade på väggen där teven var så sa hon:
"- Jaaa det här ser inte så bra ut.... det är JÄTTEBRUTET så det blir operation direkt!!!!!!!"

Efter detta fortsatte leken och jag tyckte det var såå kul att höra hur hon tänker i sitt rollspel där hon är läkare, Doktor Lagerqvist, hahaha!!!!!!






Kommentarer

  • Agneta säger:

    Jaha... då vet vi vad Hanna har för framtidsplaner, enligt ditt önskemål kanske?!?!

    Läkare kanske... eller GIFTER hon sig med en sån!!!

    HIHIHI.

    Kram älskar er.

    2011-05-28 | 18:15:30
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här: