Mitt I Livet...

Fars dag!!!

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse gick jag upp med barnen och gjorde frukost.
Eller brunch var det nog mer som.
Stekte bacon, kokte ägg, värmde bullar, satte fram pålägg, mjölk, oboj, yoghurt och kokte kaffe.
Hanna hade målat ett slipskort till Fidde och skrivit i det.

Jag satte in en sockerkakssmet i ugnen som skulle vara på tårtan till eftermiddagen.
Under förmiddagen körde vi upp till Fiddes pappa och gav honom en amaryllis.
Fick fika och tittade på gamla kort när Fidde var liten.
Jag älskar att kolla på kort och speciellt kul var det att se Fiddes syskon när de var yngre, hihi.

Ida o Filip somnade i bilen på väg hem, sen när vi skulle äta sen lunch, kom mamma o pappa.
Jag fortsatte med tårtan.
Vispade till smörkräm, vispade grädde, spritsade på tårtan och la ut dekorationen som jag ville ha den.
Det var mosade jordgubbar och lakritsfluff mellan tårtbottnarna, och det var riktigt gott!!!!
Så här blev den!!!!!!
Enkel dekoration, men ganska häftig...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: