Mitt I Livet...

Listigt...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår skulle Hanna sova över hos en kompis tänkte hon.
Hon plockade ner lite saker i sin väska och sen följde hon med P och H hem.
De hade kört till stan för några ärenden och sen hade de varit inom godisaffären på Långebro och plockat lite vad de ville.
Under hela kvällen ringde Hanna o berättade detta, sen senare när vi skulle lägga oss var klockan lite innan midnatt.
ringer telefonen och Hanna ville hem!!!!!
Hon hade velat sova, men kompisen som låg där uppe hade inte låtit henne somna och hade skruvat upp volymen på teven.
Jaha så kan det gå!!!!

Bunk Bed
Bunk Bed


Söndag.
Min härliga och väl så behövande sovmorgon tog slut kl underbara 10.03!!!!!
Det var verkligen längesen jag sov tills dess.
Sååå gött...


Jag käkade frulle och sen körde Fidde o Hanna iväg för att köpa nya vita och fina lister till hallen.
Vi ska måla dörrkarmarna sen för att det ska bli enhetligt med vardagsrummet.
Såg ikväll att vi måste köpa lister till fönstren i v-rummet med, har på nåt vis glömt bort det...

Hanna har lekt med kompisen E i eftermiddag och jag har slipat på Filips blivande rum.
Lite lättare att titta o andas nu när jag har skyddsglasögon och andningsmask.
Men det är så jäkla varmt att andas i en sån mask, och ibland blev det imma o då såg jag inget.
Tur det inte var så kallt ute som det har varit innan.
Kunde ha fönstret öppet på vid gavel då och då för att vädra ut allt damm.
Nu har jag bara knappt en meter vägg kvar att slipa, sen får jag väl spackla där det behövs.
Hörn, hål och ojämnheter.
Sen slipa igen...
Pust.
Förarbetet är det som är absolut jobbigast - men viktigast!!!

I morgon är det dags för skola för Hanna igen efter en veckas lov.
Ställa alarmet och plocka fram kläder står näst på tur...
Sov gott...


Kommentarer


Kommentera inlägget här: