Mitt I Livet...

Måndag börjar alltid veckan med...

Kategori: Livet från hjärtat...

I morse vaknade jag 07.20 och gick upp för att ringa skolan.
Hanna har hostat hela natten och fick vara hemma istället.
Hon kallade på mig i samma sekund när jag la på luren till telefonsvararen.
Ida o Filip sov gott vidare - till 08.55!!!!!
De var verkligen trötta.
Sen var det huset fullt här igen som vanligt.
De hade fullt sjå med att ösa ut alla leksaker som låg i de två backarna medan jag fixade i ordning frukosten.
Hanna ville ha kokt ägg så hon la i 4 ägg i en gryta och 7 minuter senare var de klara.
Hon åt två, Ida o Filip fick varsitt.

Det blev en tripp till Ekohallen för jag var på jakt efter ett ljusnät till trädet här utanför.
Hittade ett med 160 lampor i.
Skulle vilja ha ett till ser jag, så det hade täckt andra halvan av trädet med, hahahhaa....
Annars hittade jag lite mer julpynt...
Girlanger, girlanger, girlanger, presenter till dagisfröknarna, duk till julafton, 8 flaskor julmust, shotsmaker i saltlakrits och blå fiskar till tårtor, m.m, ja o så fick Hanna två presentpappersrullar att pyssla med.

När vi kom hem frågade Hanna om vi kunde klä granen.
Nej sa jag inte än.
Men sen kom jag på att vi kunde ju ta fram minigranen som hon kunde få klä.
Så nu står den välpyntad o grann ute i hallen!!!!!!

Åh vad jag tycker om julen!!!!
Det är så mysigt med alla "tillbehör" i fönstren.
Det enda jag inte har gjort än är att klä den stora granen och lyssnat på julmusik.
Får leta fram skivorna med julmusik på i morgon så man kommer i stämning här.

Ska byta till julpåslakanen i sängarna på Lilljulafton.
Alla 5 har likadana påslakan med tomtar på, hahahaha.
Det ska förevigas hur det ser ut!!!!!!!



Kommentarer

  • Malin säger:

    Åh vad längt du har kommit med julförberedelserna..

    Jag har bara hunnit tänka tanken...

    På torsdag ska stakarna plockas fram...

    Sedan blir det förhoppningsvis julklappsinköp i Ullared på måndag..

    Längtar...

    Vilken fin bakgrund på bloggen förresten...

    Ha en bra vecka, och pyssla vidare...

    Kram

    Ps jag läser din blogg varje dag....

    2011-11-22 | 05:06:46
    Bloggadress: http://[email protected]
  • Görel säger:

    Vad skoj med såna positiva saker om julen. Det var läängesen Görel gillade julen så. Jag ser fram emot nyår!!

    2011-11-22 | 11:11:01
  • Agneta säger:

    Hej å hå granar TVÅ... Mysigt med en gran i hallen! Kram älskar er.

    2011-11-22 | 20:45:15
    Bloggadress: http://www.ams.bloggagratis.se
  • Jennie säger:

    Malin...

    Vad kul att åka till Ullared!!!

    Spännande att bara se affären, haha.

    Snacka om att man har julklappsögon där inne!!!

    Nästa gång jag ska dit innan jul så får nog Fidde med följa med så han kan köra en vagn med julklapparna.



    Tack för att du tycker det är intressant att spana här varje dag.

    Kul att läsa dina fina kommentarer jag får...



    Ha det gott, kram!!!

    2011-11-22 | 21:34:40

Kommentera inlägget här: