Mitt I Livet...

Rivningsprojekt på G...

Kategori: Livet från hjärtat...

Igår rev Fidde o Rune ut väggar o golv inne på toaletten på ovanvåningen.
Det såg jättekonstigt ut när de var klara.
Men nu är det fix färdigt till byggare Bob o hans gäng att sätta igång när rörmokaren och elektrikern också har varit här för att säkra toan.

Igår vid lunch började jag att JULPYNTA!!!!!
Ja jag fick ett litet ryck, hehe.
Gardiner sattes upp i vardagsrummet, köket och inne i sovrummet, en röd filtduk lades under glasskivan på soffbordet, tomtemor ställdes fram, adventsljusstakarna ställdes fram i fönsterna, barnens julstrumpor hängdes upp, röda girlanger hängdes upp, de vita ljusen fick rött band om sig och GRANEN togs fram eftersom jag ville se var den fick plats.
Den är fortfarande inlindad och jag kommer inte att klä den förrän till första advent.
Jag tycker julen är så mysig och vill behålla den julstämningen ett bra tag innan själva julafton.
Det är lite synd att plocka fram allt pynt och sen ta ner det igen efter en vecka.

Får se när vi ska sätta igång med julbaket.
Lussekatter, pepparkakor, godis...
I år ska jag inte göra så mycket julgodis som jag brukar.
Man har ju hur mycket som helst över sen i flera dagar.
Fikon och mandel i nougat och Lionbars blir det iallafall!!!
Ett pepparkakshus ska också ploppa upp nångång.




Kommentarer


Kommentera inlägget här: